Bredevoort speelt doelpuntloze wedstrijd tegen lastig EGVV

Op een mooie zonnige zondagmiddag stond er een thuiswedstrijd op het programma voor de heren van Bredevoort 1. De tegenstander was geen onbekende, Bredevoort en EGVV speelden al vaker tegen elkaar. Bekend was dat beide teams de andere als een irritant, lastig team zagen. Bredevoort verwachtte dus een lastige pot.
Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamer en was de eerste 10-15 minuten duidelijk de sterkere partij. De heren in het blauw wisten EGVV goed vast te zitten door positioneel goed te staan, hier had EGVV het erg lastig mee. Na 15 minuten was er een omslagpunt in de wedstrijd waardoor het van een voetballende wedstrijd overging in een harde wedstrijd. Bredevoort ging hierin zeer duidelijk met EGVV mee, dit was alles behalve slim. EGVV wist deze harde speelstijl goed te benutten en was de rest van de helft de sterkere. De heren uit Gelselaar wisten dit echter niet om te zetten in een doelpunt. Met een 0-0 stand gingen beide teams de kleedkamers in.

In de rust was het duidelijk dat Bredevoort slimmer om moest gaan met deze harde speelstijl van EGVV. Een wissel aan de kant van Bredevoort zorgde voor wat meer rust in de ploeg. Bredevoort was de gehele tweede helft de bovenliggende partij en wist het achterin goed dicht te houden. Wanneer je zelf de pot goed dicht weet te houden in je defensie is het natuurlijk zaak om zélf een doelpunt te scoren. Bredevoort kwam aan het eind van de tweede helft een aantal keer erg gevaarlijk dicht bij het doel maar hier werd niet uit gescoord. Deels door onnauwkeurigheid van de heren in het blauw, deels door goed defensief werk van de heren in het groen en deels door een beetje geluk voor EGVV. De tweede helft eindigde net als de eerste in een harde, maar faire helft. De scheids van vandaag speelde hier goed op in.
Al met al geen slechte pot voor Bredevoort. Er werd veel strijd geleverd en de duels werden voor de verandering ingegaan als voetballers die de bal ook echt wilden. Ook positief was dat er achterin weinig werd weggegeven door de Bredevoortse defensie. Negatief is dat Bredevoort echt te weinig scoort. Bij deze wedstrijd was dat zeker niet onmogelijk en dan had je de drie punten gewoon in Bredevoort gehouden. Volgende week staat er een uitwedstrijd op het programma, om 14.00 bij Rietmolen.