Bredevoort speelt gelijk bij Halle

Op een stormachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Halle op het programma. Halle stond enkele plekken onder Bredevoort maar moest zeker niet onderschat worden, Halle heeft namelijk een aantal behendige spelers lopen die op ieder moment gevaarlijk kunnen zijn. Dit, in combinatie met de extreme wind en regen, stond garant voor een lastige pot voetbal.

De eerste helft had Bredevoort de wind tegen, hierdoor was Bredevoort genoodzaakt om de bal laag te houden en de voetballende oplossing te zoeken. Dit ging heel aardig, er werd rustig gevoetbald en de juiste keuzes werden gemaakt. Na veertien minuten gaf Rik Tankink een steekpass op Rutger Hoefman, Rutger speelde een verdediger uit en schoot beheerst binnen. Halle gebruikte vooral de lange bal, door de wind die Halle mee had ging een groot deel van deze passes over de achterlijn. Na 36 minuten maakte de gevaarlijkste man van Halle de gelijkmaker. Hij kreeg te veel ruimte en wist met gebruik van de wind een onhoudbare bal in het doel te schieten. Een domper voor Bredevoort maar niet geheel onterecht. Beide kanten kregen nog wat kansen maar deze werden niet benut, met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was een heel ander spelbeeld te zien, Bredevoort stopte met simpel voetbal en was een stuk minder scherp dan in de eerste helft. Halle daarentegen was scherp en begon juist beter te voetballen. De dreiging van het thuisteam kwam vooral vanaf de zijkanten, Halle kreeg ook de betere kansen in de tweede helft. Voor Bredevoort zorgde Michiel Rave voor de meeste dreiging, een schot van afstand belandde op de paal en een vrije trap ging maar net naast. Met een 1-1 eindstand floot de scheids af.

Al met al een matige wedstrijd van Bredevoort. Om dit volledig op de weersomstandigheden af te schuiven is te makkelijk maar het speelde zeker wel een rol. Echter was Bredevoort zelf ook niet scherp genoeg om hier een goed resultaat te behalen. Volgende week staat voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen koploper Meddo op het programma.