Bredevoort speelt gelijk in rommelige, doordeweekse wedstrijd bij ZZC

Op een frisse donderdagavond stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar ZZC op het programma. Deze wedstrijd zou eigenlijk tijdens carnaval gespeeld worden maar beide teams leek het verstandiger die dag niet te gaan voetballen. Nadat Bredevoort eerst bij de verkeerde accommodatie in Zelhem stond, kon de wedstrijd beginnen.

Het begin van de wedstrijd was voor Bredevoort, door hoog druk te zetten op de verdediging van ZZC werd het balbezit in de eerste periode vaak snel teruggewonnen. Dit overwicht leverde Bredevoort echter geen grote kansen op. Gedurende de eerste helft kwam ZZC beter in de wedstrijd. De behendige, technische spelers in de aanvallende linies konden elkaar steeds beter vinden en wisten voor dreiging rond het doel van Bredevoort te zorgen. Bredevoort was in deze periode heel erg matig, duels werden veelal verloren en ZZC was overal net een stapje eerder en een stukje scherper. Dit resulteerde ook in de 1-0. Na onhandig balverlies rond het doel van Bredevoort wist een aanvaller van het thuisteam na goed druk zetten de bal strak binnen te schieten. ZZC had nog een tijdje de overhand maar wist weinig te creƫren en bij een 1-0 ruststand werden de kleedkamers opgezocht.

Het was wel duidelijk dat het de tweede helft vanuit Bredevoortse kant uit een ander vaatje getapt moest worden. Dit gebeurde ook en de tweede helft was Bredevoort een stuk scherper, duels werden gewonnen en er werd als collectief hard gewerkt. Na een mooie steekpass van de sterk spelende ingevallen Bas Voltman was het Dennis van Vreeswijk die vanaf links de keeper met zijn chocoladebeen wist te verschalken met een mooi boogballetje. In deze periode had Bredevoort duidelijk de overhand in de wedstrijd en was ZZC het even goed kwijt. Net als Bredevoort in de eerste helft, herpakte ZZC zich en het slot van de wedstrijd ging mooi gelijk op. Beide teams kregen nog wat kansen maar uiteindelijk bleef de zeer terechte 1-1 stand op het scorebord staan en stapten beide teams met een punt van het veld.

Na de wedstrijd kreeg Bredevoort van ZZC nog een kratje bier voor het verzetten van de wedstrijd, waarvoor dank. Dit sportieve gebaar werd zeer gewaardeerd.

Al met al een matige wedstrijd met een terechte uitslag, zowel Bredevoort als ZZC hadden goede en slechte periodes. Het veld zorgde voor een rommelig potje waarbij beide teams de overwinning niet verdiend hadden. Aanstaande zondag moet Bredevoort alweer aan de bak, thuis wordt DEO ontvangen.