Bredevoort speelt goed, maar verliest van Fc Dinxperlo

Op een regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Fc Dinxperlo op het programma. Voor beide teams was dit de tweede bekerwedstrijd, voor Fc Dinxperlo was een overwinning noodzakelijk om mee te doen om de eerste plek in de poule.

De eerste helft ging gelijk op, in het begin van de wedstrijd was Bredevoort veel aan het zoeken en had Dinxperlo de bal. Dinxperlo liet de bal makkelijk rondgaan en zocht naar ruimte tussen en achter de compacte verdediging van Bredevoort. Toch was het Bredevoort dat binnen tien minuten al drie grote kansen kreeg. Ondanks dat de keeper van Dinxperlo ver voor zijn doel stond, misten de boogballetjes van Bredevoort nauwkeurigheid en werd er dus niet gescoord door het thuisteam. In de 27ste minuut kwam Fc Dinxperlo op voorsprong, na een goede actie over de linkerflank werd een aanvaller vrij voor goal gezet op de penaltystip. Deze aanvaller schoot feilloos binnen. De rest van de eerste helft werd het spelbeeld weinig anders, beide teams creëerden wat kansjes en hier en daar werd er leuk getikt. Vooral bij Dinxperlo was te zien dat zij het combinatiespel goed beheersten. In de 38ste minuut vergrootte Dinxperlo de voorsprong, een terechte penalty werd feilloos binnen geschoten. Bredevoort wist echter op slag van rust nog wat terug te doen. Hidde Wevers stuurde Rutger Hoefman met een steekpassje op het doel van Dinxperlo af, waar Rutger eerder ongelukkig was in de afronding schoot hij deze bal met links in de verre hoek. Met een 1-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld onveranderd. Beide teams wisten door combinatiespel kansen te creëren. Bredevoort was een aantal keer erg dichtbij, waaronder een bal op de paal van een sterk spelende Wessel Jansen Eupe, maar de bal wilde er niet in. Aan de andere kant werd de linksbuiten van Dinxperlo met een goede steekpass weggestuurd, ondanks dat keeper Remco Assink een puike partij keepte en veel moeilijke ballen pakte voor Bredevoort, had hij geen antwoord op het verdekte schot in de korte hoek. Met een 1-3 stand floot de scheids voor het eind van de wedstrijd.

Al met al kan Bredevoort tevreden terug kijken op deze wedstrijd. Bredevoort wist tegen Dinxperlo, dat zeker niet het minste team is, een groot aantal kansen te creëren en deed voetballend leuk mee met het snelle spel van de heren uit Dinxperlo. Volgende week zondag staat voor Bredevoort de laatste bekerwedstrijd op het programma, thuis wordt om 14.00 SVGG ontvangen.