Bredevoort speelt ook volgend seizoen in de vijfde klasse

Op een snikhete zondagmiddag stond voor Bredevoort de nacompetitiewedstrijd tegen Vv Sprinkhanen op het programma. Op het terrein van Etten gingen de beide teams de strijd aan voor een plekje in de vierde klasse.

Bredevoort begon erg scherp en had na een minuutje al een grote kans, de keeper van Sprinkhanen wist de inzet van Rutger Hoefman echter nog tegen te houden. Daarna was het vooral Sprinkhanen dat het spel maakte en de kansen kreeg. Veelal werden de snelle, behendige buitenspelers gezocht die keer op keer voor dreiging wisten te zorgen. Bredevoort had hier niet echt een antwoord op en mocht het houtwerk van de goal en keeper Ruben Anvelink dankbaar zijn voor het feit dat het nog 0-0 stond. Bredevoort kreeg kleine kansjes, maar echte dreiging was er niet. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld weinig anders, het verschil was echter dat Sprinkhanen de kansen nu wél afmaakte. In de 58ste minuut kwam Sprinkhanen terecht op voorsprong, een bal werd van dichtbij binnen geschoten. In de 70ste minuut lag ook de 2-0 erin. Hierna ging Bredevoort aanvallender spelen en werden er meer risico’s genomen waar Sprinkhanen in de omschakeling nog twee keer van wist te profiteren. Met een 4-0 eindstand floot de scheids voor het eind van de wedstrijd en dus ook voor het eind van het seizoen.

Al met al een grote teleurstelling voor Bredevoort, toch heeft Sprinkhanen verdiend gewonnen en verdienen zij het plekje in de vierde klasse dus ook. Het seizoen zit erop en Bredevoort kan terugkijken op een bijzonder seizoen, nacompetitie behaald en gestreden voor een plekje in de vierde klasse. Het voelt nu als een zware domper maar achteraf mag Bredevoort trots zijn op het seizoen dat gespeeld is. Vaak verre van goed voetbal, maar toch stond er iedere zondag een hecht team dat voor elkaar door het vuur ging. Bij deze willen wij dan ook alle supporters bedanken voor hun steun dit gehele seizoen, het is altijd fijn als er zelfs in de verste uithoeken mensen met een hart voor Bredevoort langs de lijn staan. Dit wordt door ons zeer gewaardeerd. Volgend jaar dus weer de vijfde klasse, we hopen het volgend seizoen nog beter te doen.

Bredevoort 1 neemt daarnaast afscheid van trainer Ronald van der Plaats, leider Nick Schaart en spelers Luuk Wensink en Bram Navis. Wij wensen Ronald, Nick, Bram en Luuk al het succes en geluk voor wat nog komen gaat en bedanken hun voor hun jarenlange inzet en bewezen diensten.