Bredevoort speelt slecht en wint ruim

Op een frisse, regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Stokkum op het programma. Voor Bredevoort was dit een wedstrijd die gewonnen moest worden om nog kans te maken op een prijs. Bredevoort wist dus wat er moest gebeuren.

Dat Bredevoort voor de overwinning speelde was snel duidelijk. Na veertien seconden lag de bal al in het net. Wessel Jansen Eupe gaf een fantastische pass en zette Hidde Wevers één op één met de keeper van Stokkum. Hidde, normaal niet een speler die makkelijk scoort, wipte de bal heel beheerst over de keeper heen en zette Bredevoort op voorsprong. Niet veel later lag de bal er wederom in, Rutger Hoefman wist een voorzet van Dennis van Vreeswijk binnen te werken. Een goede start van de wedstrijd, iets wat Bredevoort niet vaak kan zeggen. In de 27ste minuut werd ook de 3-0 gescoord, Luuk Wensink schoot een doorgekopte bal met een mooie boog over de keeper heen. Vier minuten later werd het zelfs 4-0. Na twee eerdere doelpogingen kwam de bal voor de voeten van Dennis, Dennis twijfelde niet en schoof de bal binnen. Na deze doelpunten werd Bredevoort opeens erg slordig, er werd bij eigen doel te veel gepingeld en balverlies werd geleden. Hierdoor kwam Stokkum nog enigszins in de wedstrijd en lag de druk dus op de verdediging van Bredevoort. Net voor rust kreeg Stokkum een cadeautje, de scheids gaf een penalty voor hands waar de bal de hand duidelijk niet had geraakt. De penalty werd rustig binnen geschoten. Een domper net voor rust, maar de stand was nog steeds sterk in het voordeel van Bredevoort.

De tweede helft was erg slecht. Stokkum hanteerde enkel de lange bal, Bredevoort probeerde te voetballen maar was hierin veel te slordig. Stokkum wist hiervan te profiteren en wist erg veel druk op de verdediging van Bredevoort te leggen. Dit resulteerde in enkele open kansen, deze kansen werden echter niet benut waardoor Bredevoort de ruime voorsprong vast hield. Aan de andere kant kreeg Bredevoort ook nog enkele hele grote kansen, aan deze kant werd er ook heel slecht mee omgegaan en werd er dus niet uit gescoord. In de laatste minuut viel toch nog de 5-1. Rick Janssen nam een vrije trap vanaf de middenlijn en zag tot zijn verbazing dat deze bal over de keeper stuiterde en in het net belandde. Rick scoort niet vaak in het juiste doel en was daarom erg blij met zijn doelpunt. Een bizar doelpunt dat perfect in de wedstrijd paste. Met een 5-1 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een slechte wedstrijd met een goede uitslag. Bredevoort hoopt nog op prijzen en had de overwinning hard nodig en tegelijkertijd is er ook nog aan het doelsaldo gewerkt. Toch kan Bredevoort niet echt tevreden zijn, het voetbal was namelijk erg ondermaats. Het was dat Stokkum ook een hele slechte wedstrijd voetbalde, anders had deze wedstrijd een heel andere uitslag kunnen hebben. Volgende week zondag is het eerste van Bredevoort vrij.