Bredevoort verdedigt kinderlijk en gaat onderuit tegen Rietmolen

Op een niet zo zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort een uitwedstrijd tegen de koploper op het programma. Rietmolen is zeker geen onbekende tegenstander dus Bredevoort wist wat er te wachten stond. Van te voren werd gewaarschuwd voor veel lopende mensen om een kopsterke spits.

Dat deze waarschuwingen niet hielpen was al snel duidelijk. Waar Bredevoort nog helemaal niet zo slecht begon stond Bredevoort na 19 minuten toch al tegen een 3-0 achterstand aan te kijken. Bredevoort ging slecht om met de lopende mensen van Rietmolen die hierdoor vrij spel hadden. Bij het eerste doelpunt werd de bal niet goed weggewerkt door de defensie waardoor een speler van Rietmolen kon scoren. Het tweede doelpunt was een mooie kopbal van een relatief kleine middenvelder, dit zou eigenlijk niet mogen. Toch deed Bredevoort nog iets terug, in de 21ste minuut was het Harm Visser die bij de eerste paal kon binnentikken na een goede voorzet van Luuk Wensink. Een zeer fraai doelpunt maar Bredevoort kon er niet lang van genieten. Twee minuten later, in de 23ste minuut, scoorde Rietmolen de 4-1. Het laatste deel van de eerste helft wist Bredevoort zich enigszins te herpakken en werden er geen doelpunten meer gescoord.

In de tweede helft duurde het nog geen vier minuten voor de volgende bal in het goal lag. Bredevoort keek dus tegen een 5-1 achterstand aan. Toch was Bredevoort in de tweede helft een stuk beter dan in de eerste en liet het zien best met Rietmolen mee te kunnen voetballen. Dit resulteerde ook in een aantal kansen voor Bredevoort. Thijs Navis was dichtbij maar zijn goed ingeschoten bal werd door een erg goede redding van de keeper op de paal gewerkt. In de 57ste minuut wist Bredevoort de 5-2 te maken. Na een goede bal van Ramon ten Have en slecht inschatten van de defensie van Rietmolen stond Rik Tankink met de bal voor de keeper. Rik omspeelde de doelman en schoot simpel binnen. Bredevoort kreeg nog een aantal kansen maar wist deze niet binnen te schieten. Aan de andere kant was het de spits van Rietmolen die de eindstand op het bord zette. In de 87ste minuut schoot hij de bal goed binnen en scoorde hij zijn derde doelpunt.

Al met al een erg slecht resultaat. Waar Bredevoort vorig seizoen bekend stond om het weinig tegenkrijgen van doelpunten is dit nu wel anders. Rietmolen wist maar liefst zes keer te scoren door slecht verdedigend werk van Bredevoort. Hier moet zeker aan gewerkt worden. Toch liet Bredevoort hier en daar met mooie combinaties zien wel te kunnen voetballen. Dit zal in de komende weken veel meer moeten gebeuren om goede resultaten te behalen. Volgende week staat voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Meddo op het programma.