Bredevoort verliest bij Haaksbergen

Op een regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Haaksbergen op het programma. De heenwedstrijd werd door Bredevoort gewonnen maar Haaksbergen pakte de laatste weken veel punten, een lastige wedstrijd werd verwacht.

Bredevoort was in de beginfase van de wedstrijd slordig aan de bal. Dit zorgde voor balbezit voor Haaksbergen dat met veel bewegende spelers richting doel van Bredevoort kon. Bredevoort stond erg goed in de organisatie waardoor Haaksbergen nauwelijks tot kansen kwam, wel werd vanuit een scherp aangesneden corner de lat geraakt. Naarmate de wedstrijd vorderde werd Bredevoort beter aan de bal en werd er aardig gevoetbald, het creƫren van (grote) kansen bleef echter uit. Na een gelijkwaardige eerste helft en bij een 0-0 ruststand werden de kleedkamers opgezocht.

Na rust kreeg Haaksbergen direct enkele kansen, deze werden niet benut. In de 67ste minuut was het wel raak, een scherp indraaiende vrije trap viel tussen verdediging en keeper in waarna een aanvaller van Haaksbergen vrij kon inlopen bij de tweede paal. Tien minuten later werd ook de 2-0 gescoord vanuit een droge knal na een snelle omschakeling. Bredevoort knokte hard om terug te komen in de wedstrijd maar de aansluitingstreffer viel niet, met een 2-0 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een lastige wedstrijd, er werd als team hard gewerkt en met vlagen goed gevoetbald maar met dit balbezit tot grote kansen komen lukte maar lastig. Volgende week maandag (tweede paasdag) speelt Bredevoort thuis tegen Neede.