Bredevoort verliest doelpuntrijke wedstrijd van Hoeve Vooruit

Op een warme, zonnige donderdagavond stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Hoeve Vooruit op het programma. De heenwedstrijd werd door Hoeve gewonnen met 4-3, bekend was dat beide teams tegen elkaar beter zijn in het aanvallen dan in het verdedigen.

In de eerste helft ging het aardig gelijk op. Hoeve probeerde vooral met de lange bal gevaarlijk te zijn, Bredevoort probeerde dit iets meer met voetbal te doen. Halverwege de eerste helft was het Bredevoort dat op voorsprong kwam. Na een corner van Harm Visser werd de bal in eigen doel gewerkt door een speler van Hoeve. Eindelijk eens een bal die de goede kant opviel voor Bredevoort. In de 38ste minuut kwam Hoeve op gelijke hoogte. Een voorzet van de zijkant kon veel te vrij worden binnengekopt. Ondanks dat Bredevoort nog gewaarschuwd was voor de vrije trappen en corners werd hier niet goed mee omgegaan. Niet veel later kwam Bredevoort echter weer op voorsprong. Thijs Navis wist met een geniale pass Harm te bereiken. Harm omspeelde de keeper met een prima actie en schoot de bal rustig binnen. Met een 2-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

In de tweede helft was het spelbeeld heel anders. Bredevoort begon erg slap, na nog geen twee minuten was de stand alweer gelijk. De spits van Hoeve kreeg met een gelukje de bal met zich mee en schoot deze feilloos binnen. Niet veel later lag ook de 2-3 erin. De spits van Hoeve gebruikte zijn lichaam goed, wist om de verdediger van Bredevoort heen te draaien en schoot de bal goed binnen. Na 80 minuten wist Bredevoort gelijk te maken. Jimmie Klein Goldewijk wist na een goede loopactie met een voorzet Hidde Wevers te bereiken. Hidde, die niet bekend staat om zijn scorend vermogen, kopte de bal tegendraads in de kruising. Helaas lag niet veel later de 3-4 er ook in. Na miscommunicatie bij Bredevoort kreeg Hoeve een vrije trap. Deze werd bij de tweede paal gegooid waar de bal veel te makkelijk kon worden binnengekopt.

Al met al een slecht resultaat. Bredevoort hoefde zeker niet te verliezen van Hoeve en heeft dit verlies volledig aan zichzelf te wijten. Positief was dat er makkelijk gescoord werd, negatief is dat er wederom veel te makkelijk doelpunten werden doorgelaten. Aankomende zondag staat voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Delden op het programma om 14.00.