Bredevoort verliest eerste bekerwedstrijd bij Deo

Op een mooie zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Deo op het programma. Als eerste bekerwedstrijd was dit voor Bredevoort de eerste echte graadmeter voor het nieuwe seizoen. Een wedstrijd waarbij duidelijk zou worden hoe Bredevoort er voor staat.

De eerste helft had Bredevoort een groot deel van het balbezit. De bal ging makkelijk van speler naar speler en er werd langzaam naar het doel van de tegenstander gewerkt. Dit leverde Bredevoort enkele kansen op waaruit niet gescoord werd. Net voor rust veranderde dit en wist Bredevoort wel te scoren. Michiel Rave reageerde het meest alert op een voorzet van Berend Ebbers en kopte de bal op doel. Waar de keeper van Deo op voorafgaande pogingen nog een antwoord had, was dat nu anders en vloog de bal in het doel. Ondanks dat er nog zelfverzekerd ‘dichthouden achterin’ werd geroepen, lukte dit niet. Een minuut na het doelpunt van Bredevoort lag de bal ook aan eigen kant erin. Na een fout in de verdediging wist de aanvaller van Deo makkelijk binnen te tikken. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Waar Deo scherp uit de kleedkamer kwam, was dit voor Bredevoort niet het geval. Vele foute passes zorgde ervoor dat Deo veel kansen kreeg in het begin van de tweede helft. Het was aan keeper Ruben Anvelink te danken dat hier niet uit werd gescoord. Bredevoort probeerde met voorzetten van de zijkant gevaarlijk te worden maar slaagde hier niet echt in. Toch wist Bredevoort wel opnieuw op voorsprong te komen. Pim Schreurs bleef erg rustig oog in oog met de keeper, kapte deze uit en schoot binnen. Ook de tweede voorsprong werd weggegeven, Deo scoorde snel de 2-2 en de 3-2. Laat in de wedstrijd werd na een grote fout in de verdediging van Bredevoort de eindstand bepaald, de aanvoerder van Deo scoorde met een mooie stift de 4-2.

Al met al een erg slecht resultaat. De eerste helft was het redelijk en werden er weinig fouten gemaakt, de tweede helft maakte Bredevoort het Deo wel erg makkelijk. Die fouten zullen er uit moeten, anders krijgt Bredevoort het nog erg moeilijk.