Bredevoort verliest in de 90ste minuut bij Erix

Op een warme, donkere donderdagavond stond voor Bredevoort de eerste wedstrijd van de Achterhoek Cup op het programma. Uit bij vierdeklasser Erix moest gewonnen worden om de volgende ronde te bereiken, van te voren was bekend dat dat geen makkelijke klus zou worden.

Bredevoort begon erg sterk aan de eerste helft en zorgde met hoog druk dat Erix niet aan voetballen toe kwam. Voetballend was het verzorgd, iets wat al tijden niet het geval was geweest bij de heren uit Bredevoort. Dit resulteerde in een aantal kansen en in de 14de minuut lag de 0-1 er in. Na een paar tel daarvoor een grote kans te hebben gemist wist Rik Tankink de bal, na een goede assist van Koen Hoornenborg, over de keeper heen te schieten. Voor Bredevoort een goed moment, er was namelijk voor het eerst in dit nieuwe seizoen gescoord. Na een minuut of 30 sloeg de wedstrijd om, het werd feller en grimmiger. Deels kwam dit door een aantal discutabele keuzes van de scheids die bij mooi felle duels steeds affloot in voordeel het thuisteam. Door dit alles begon Bredevoort meer te praten en minder te voetballen en wist Erix in de wedstrijd te komen. Dit resulteerde dan ook in de gelijkmaker, een schot van 20 meter vloog het doel in. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld een stuk anders, Bredevoort was de rust in het spel volledig kwijt en besloot vaker voor de lange bal te kiezen. Deze duels werden veelal door de verdediging van Erix gewonnen waardoor Erix het merendeel van het balbezit had. Uit dit balbezit wist Erix echter weinig kansen te creëren. Bredevoort probeerde in de omschakeling nog wat te forceren maar slaagde hier niet in. Pas in de 90ste minuut viel de beslissende treffer. Bredevoort stond even niet goed in formatie en werd door een goed uitgespeelde goal op achterstand gezet. Niet veel later floot de scheids af.

Al met al een goede wedstrijd van Bredevoort waarin vooral de eerste helft erg sterk was. Positief was dat Bredevoort qua doelpunten dit seizoen van de nul af is en dat wederom goed weerstand is geboden tegen een vierdeklasser. Nu begint de competitie weer voor Bredevoort, aanstaande zondag wordt VVL ontvangen op sportpark ’t Broock.