Bredevoort verliest in tweede helft van MEC

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Mec op het programma. Door de jarenlange samenwerking tussen Bredevoort en Mec, kenden beide teams elkaar goed en was het voor velen een wedstrijd tegen bekenden, vrienden en oud-teamgenoten. De eerste helft was er één om van te smullen, Bredevoort en Mec hielden elkaar in balans met fel spel waar van beide kanten een hoop energie in werd gelegd. In het eerste deel van de helft was het vooral Mec dat kansen kreeg, de razendsnelle Robert Woordes werd meerdere malen door zijn ploegmaats diep gestuurd richting het Bredevoortse doel. Door goed verdedigings- en keeperswerk van Bredevoort konden deze mogelijkheden niet worden omgezet tot doelpunten. Bredevoort speelde sterk, wist Mec goed vast te zetten en wist zelf aan de bal voetballend kansen te creëren. Dit resulteerde in een aantal kansen waarbij keeper Walter Boeijink na een streep van Ramon ten Have zich van zijn beste kant liet zien door de bal stijlvol uit het doel te tikken. Uiteindelijk wisten beide teams in de eerste helft niet te scoren en werden de kleedkamers opgezocht bij een 0-0 stand. De tweede helft was het spelbeeld een stuk meer in het voordeel van Mec. Waar Bredevoort in de eerste helft constant vooruit stapte, gebeurde dit in de tweede helft niet meer. Dit zorgde ervoor dat Mec meer de bal kreeg en het bij hen begon te lopen. In de 67ste minuut wist Tim te Kronnie voor het doel Robert te bereiken die de 0-1 binnentikte. Niet veel later lag ook de 0-2 erin, spits Dennis Maas werd in de zestien bereikt en maakte de voorzet fraai achter het standbeen af. Niet veel later legde deze Dennis ook de derde erin na een fout in de defensie van Bredevoort. Uiteindelijk zette Jarno Groters in de laatste minuut de eindstand op het scorebord via een goed benutte penalty. Mooi was achteraf om te zien dat vrijwel de gehele selectie van Mec bij de kantine van Bredevoort bleef voor een biertje of twee, het werd uiteindelijk nog een gezellige dag. Al met al een teleurstellend resultaat. In de eerste helft deed Bredevoort niet onder voor Mec dus het was dan ook jammer om te zien dat de terugval in de tweede helft zo groot was. De tweede helft was Bredevoort een schim van zichzelf en Mec maakte hier dankbaar gebruik van. Volgende week zondag speelt Bredevoort wederom een bekerwedstrijd thuis, ditmaal tegen de heren van AD ’69.