Bredevoort verliest bij Lochuizen

Na een aantal moeizame oefenwedstrijden stond voor Bredevoort de uitwedstrijd tegen Lochuizen op het programma. Een bekende tegenstander, een moeilijke wedstrijd stond te wachten.

De eerste helft was vooral voor Bredevoort. Men probeerde te voetballen en creëerde een klein aantal kansen. Dit voetballen gebeurde echter wel slordig waardoor Lochuizen in de counter gevaarlijk kon zijn. Na 43 minuten was het een speler van Lochuizen die op goal schoot, deze bal werd getoucheerd door een verdediger van Bredevoort waardoor de bal in het goal terecht kwam. Een ongelukkig en pijnlijk moment. Lang kon Lochuizen niet genieten van de voorsprong want een minuut later lag de bal er aan de andere kant ook in. Ramon ten Have legde via de keeper de bal op het hoofd van Harm Visser die de bal binnenkopte. Harm raakte bij dit doelpunt gewond maar kon wel verder spelen.

De tweede helft was er niet één om over naar huis te schrijven. Beide teams waren onrustig en slordig aan de bal. Bredevoort besloot meer druk naar voren te zetten om meer kansen te creëren maar dit lukte niet echt. In de 60ste minuut was het Lochuizen dat na een lange bal wist te scoren. In de 90ste minuut was het wederom raak. Een speler van Lochuizen slalomde langs meerdere Bredevoort-spelers en schoot goed binnen. Een goede actie, maar hij had nooit langs meerdere spelers mogen komen op dat punt in de wedstrijd. Een minuut of twee later lag ook de 4-1 erin.

Al met al een erg slecht resultaat voor Bredevoort. Wederom werden er te weinig kansen gecreëerd en werden de doelpunten te makkelijk weggeven. Op deze manier doorgaan is geen optie, dat is duidelijk.