Bredevoort verliest met 1-0 bij DEO

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar DEO op het programma. DEO en Bredevoort kennen allebei niet de beste start van het seizoen dus een spannende wedstrijd werd verwacht.

De eerste helft ging redelijk gelijk op waarbij Bredevoort in de beginfase de grootste kansen kreeg, hierbij ontbrak echter de scherpte om Bredevoort op een verdiende voorsprong te zetten. DEO kwam meer in de wedstrijd en wist meerdere keren gevaarlijk te worden, Bredevoort had met name moeite met het snelle openen richting de behendige buitenspelers. Bredevoort leek via Wessel Jansen Eupe op voorsprong te komen maar de grens besloot de vlag, ondanks dat het geen buitenspel was, de lucht in te steken en de scheids ging hierin mee. Niet veel later scoorde DEO, dit leek ook een geldig doelpunt maar werd ook afgekeurd wegens buitenspel. Na iets meer dan een half uur kwam DEO op voorsprong uit een corner en keek Bredevoort tegen een achterstand aan. Beide teams kregen nog wat kansen, maar met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft ging Bredevoort op zoek naar de gelijkmaker. Hierbij werd veelal de lange bal gehanteerd en was er van voetbal weinig sprake meer. DEO was voornamelijk bezig met het tegenhouden van de aanvallen van de heren in het blauw en slaagde hierin. In de omschakeling probeerde het thuisteam nog voor gevaar te zorgen maar dit leverde weinig op. Bredevoort ging vol voor de gelijkmaker en kwam een aantal keer ontzettend dichtbij, door het ontbreken van scherpte en knap (bewust al dan niet onbewust) keeperswerk van de keeper van DEO bleef de 0 op het scorebord staan. De scheids floot af bij een stand van 1-0.

Al met al een erg teleurstellend resultaat met een vaker gezien spelbeeld. Bredevoort speelde, met name de eerste helft, best aardig maar beloont zichzelf niet. DEO deed dit wel en hield de drie punten in Borculo. Volgende week staat voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Neede op het programma.