Bredevoort verliest met minimale marge van Neede

Op een bewolkte tweede paasdag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Neede op het programma. Neede draait leuk bovenin mee en Bredevoort mist een hoop spelers door blessures, een lastige wedstrijd werd verwacht.

Bredevoort en Neede kwamen scherp uit de kleedkamers, de eerste fase van de wedstrijd ging dan ook gelijk op. Beide teams probeerden in deze fase over de grond te voetballen, wat niet makkelijk was op het zware veld. Bredevoort was af en toe dreigend maar Neede kreeg de kansen en na 22 minuten kwam het uitteam op voorsprong nadat een aanvaller de bal van 20 meter prachtig de bovenhoek in schoot. Aan de andere kant schoot Bas Voltman een vrije trap van grote afstand verrassend op doel. De keeper, die net als de rest in eerste instantie een voorzet verwachtte, pakte deze bal uiterst stijlvol. De rest van de eerste helft was Neede de sterkere partij. Vlak voor rust kreeg Bredevoort nog enkele opgelegde kansen, maar deze werden niet benut en met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De beginfase van de tweede helft was Neede de dreigende partij. De buitenspelers van Neede wisten met hun flitsende snelheid en behendigheid voor veel gevaarlijke situaties te zorgen, na deze indrukwekkende solo’s waren zij echter vaak wel zo moe dat ze vielen en naar de scheids schreeuwden. De uitstekend fluitende scheids doorzag prima waar wel en niet voor te fluiten wat ervoor zorgde dat het tempo in de wedstrijd bleef. Bredevoort ging opportunistisch op zoek naar de gelijkmaker en wist Neede grote delen van de tweede helft terug te drukken, de verdediging van Neede stond helaas voor het thuisteam dermate goed dat zij de aanvalspogingen van Bredevoort zonder al te veel moeite wisten af te slaan en zelf konden loeren op de counter. Neede hield stand en met een 0-1 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een vervelend resultaat, Bredevoort werkte hard en deed met vlagen niet onder voor titelkandidaat Neede maar staat wederom met lege handen. Aankomende zondag speelt Bredevoort thuis tegen DEO.