Bredevoort verliest met ruime cijfers van DEO

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen DEO op het programma. Beide teams bungelen onderaan in competitie 5B, een gelijkwaardige wedstrijd werd verwacht.

Na een goede warming-up begon Bredevoort ook goed aan de wedstrijd, het had veel de bal en liet deze rustig rond gaan. Dit leverde het thuisteam direct wat kleine kansen op, de fysiek sterke verdediging van DEO wist de aanvallen echter tegen te houden. Uit een aanval van Bredevoort viel het eerste doelpunt, dit gebeurde helaas wel aan de andere kant van het veld. De bal werd door de verdediging van DEO onderschept en met één lange bal kon een rappe buitenspeler op doel afstormen. Oog in oog met Ruben Anvelink bleef de aanvaller kalm en schoof hij de 0-1 binnen. DEO gaf de eerste helft een lesje effectiviteit want in de 37ste minuut viel uit de tweede kans ook de 0-2, verdedigend zag het er bij dit doelpunt niet goed uit aan de kant van de heren in het blauw. Het laatste deel van de eerste helft zette Bredevoort DEO hoog op eigen helft vast op zoek naar een doelpunt, de verdedigers van DEO hoefden echter weinig moeite te doen om de pogingen weg te koppen of weg te schieten. Met een 0-2 tussenstand werden de kleedkamers opgezocht.

Bredevoort moest in de tweede helft op zoek gaan naar de aansluitingstreffer maar het was DEO dat direct na rust een aantal grote kansen kreeg, het ontbrak bij het uitteam echter bij deze kansen aan scherpte. Na een combinatie op het middenveld kon de linksbuiten van DEO wederom op doel afstormen, deze keer schoot hij de bal hard binnen. Een terugkerend probleem van Bredevoort kwam deze tweede helft duidelijk in beeld. Na een scrimmage voor het doel van DEO werd de bal drie keer geblokt door een verdediger, niet veel later in de wedstrijd raakte Rutger Hoefman de lat en later werd een inzet van Rutger nog van de lijn gehaald. De bal wil er maar niet in. Laat in de wedstrijd was het de nummer 9 van DEO, die een sterke wedstrijd speelde en aan de basis van de meeste aanvallen van zijn team stond, die de 0-4 op het scorebord zette. Bij deze stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een pijnlijke nederlaag, maar Bredevoort heeft niet lang de tijd om zich te herpakken want donderdag wordt er alweer gespeeld, ditmaal uit naar SVBV.