Bredevoort verliest na zwakke eerste helft

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen GSV op het programma. De heenwedstrijd werd overtuigend door GSV gewonnen dus een lastige wedstrijd werd verwacht.

Bredevoort begon slap aan de wedstrijd en dit resulteerde al snel in een achterstand, een aanvaller van GSV wist na een slalom langs Bredevoortse verdedigers de bal verdekt binnen te schieten. Bredevoort was slordig aan de bal, de korte passes misten nauwkeurigheid en de lange ballen waren een makkelijke prooi voor de oranje verdediging. Dit resulteerde in het feit dat Bredevoort weinig kansen kreeg en voornamelijk achter de bal aanliep. Na iets meer dan een half uur spelen kwam GSV op een 0-2 voorsprong. Aan het einde van de eerste helft wist Bredevoort de bal iets langer in de ploeg te houden en kon het richting het doel van GSV werken. De beslissende pass/voorzet bleef echter uit waardoor er weinig dreiging uit dit balbezit kwam. Met een verdiende 0-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft begon Bredevoort scherper en feller, hierbij speelden de wisselspelers een belangrijke rol. Waar GSV de eerste helft veel sterker was, was Bredevoort in de tweede helft de partij met het balbezit en de kansen. De lange ballen werden ingewisseld voor passes over de grond in de voeten en dit bleek een juiste keuze. GSV probeerde met snelle buitenspelers in de omschakeling gevaarlijk te zijn en deed dit uiterst effectief, de eerste kans in de tweede helft was ook direct raak. Een voorzet werd bij de tweede paal knap tegendraads binnengekopt. Bredevoort kreeg nog een aantal opgelegde kansen maar het ontbrak aan scherpte waardoor de scheidsrechter bij een 0-3 stand voor het einde van de wedstrijd floot.

Al met al een teleurstellende wedstrijd, met name de manier waarop Bredevoort de eerste helft speelde was erg ondermaats. GSV strafte het ontbreken van scherpte en nauwkeurigheid keihard af en ging terecht met de drie punten naar huis. Aankomende zondag speelt Bredevoort uit bij Rekken.