Bredevoort verliest op pijnlijke wijze van Wolfersveen

Op een koude donderdagavond stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Wolfersveen op het programma. Na goede resultaten tegen ZZC en DEO was Bredevoort gebrand om deze avond wederom een mooi resultaat neer te zetten. Uit eerdere ontmoetingen wist Bredevoort echter dat Wolfersveen een erg stugge tegenstander is en dat dit niet zomaar zou gaan.

Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamers en was in de beginfase van de wedstrijd de betere. De duels werden veelal door de heren in het blauw gewonnen en er werd zorgvuldig met het vele balbezit omgegaan. Toch was het Wolfersveen, dat in de eerste helft veel de lange bal hanteerde, dat meer kansen kreeg maar hieruit wisten zij niet te scoren. Aan de andere kant werd een kopbal van Hidde Wevers nog van de lijn gehaald door een verdediger. Een opmerkelijk moment aan het eind van de eerste helft was toen Rutger Hoefman werd neergehaald. In eerste instantie leek de scheids een vrije trap te geven maar na enige overweging legde hij de bal op de stip. Koen Hoornenborg bleef koel en schoot Bredevoort vlak voor rust naar de voorsprong. Met verontwaardigde gezichten bij Wolfersveen en een 1-0 stand op het scorebord werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam Wolfersveen sterker uit de kleedkamer. Waar ze in de eerste helft veel aan het klagen waren over het felle spel van Bredevoort gingen ze hier in de tweede helft, met alsnog het nodige geklaag, sterker in mee. Dit leverde ze ook de gelijkmaker op, na balverlies bij Bredevoort lag het veld helemaal open. Hier wist Wolfersveen goed gebruik van te maken wat resulteerde in de 1-1. De tweede helft was Wolfersveen veelal de betere, de bal ging makkelijk van voet naar voet en de aanvallers werden makkelijk bereikt. Dit leverde het uitteam echter weinig grote kansen op. Bredevoort aan de andere kant wist ook weinig te creƫren en daardoor leek het niet alsof er nog veel zou veranderen aan de score. Niks bleek minder waar want in de allerlaatste minuut van een erg lange blessuretijd, werd de bal na een overtreding op de stip gelegd en mocht de spits van Wolfersveen gaan aanleggen voor het winnende doelpunt. Hij faalde hierin niet en schoot Wolfersveen naar de drie punten. Niet veel later floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Vanuit het tweede elftal deed Sjoerd Rensing mee en vanuit het derde elftal Wessel Jansen Eupe, waarvoor dank. Ze speelden beide goed en leverden een positieve bijdrage aan de wedstrijd!

Al met al een erg pijnlijk verlies voor Bredevoort. De wedstrijd ging gelijk op en had eigenlijk een gelijkspel verdiend maar dat mocht niet zo zijn voor Bredevoort. Vorige week werd er in de laatste minuut gewonnen, nu in de laatste minuut verloren. Er kan wel gesteld worden dat die tweede optie heel erg zuur smaakt. Toch moet Bredevoort snel door want aanstaande zondag staat de uitwedstrijd tegen Westendorp op het programma.