Bredevoort verliest terecht bij Ratti-Socii

Op een frisse, herfstachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Ratti-Socii op het programma. Voor velen binnen het team was dit een vrij onbekende tegenstander, de beide clubs waren elkaar namelijk al een hele lange tijd niet tegengekomen.

Bredevoort begon zwak aan de wedstrijd, de bal werd makkelijk ingeleverd en de heren in het blauw mochten in hun handen knijpen dat het niet al snel 1-0 stond. Redelijk tegen de verhouding in kwam Bredevoort op voorsprong. Een strakke corner van Roel Blekkink werd losgelaten door de keeper waarna een alerte Hidde Wevers de bal kon binnen tikken. De eerste helft ging redelijk gelijk op, Ratti-Socii probeerde voetballend de bal in de ploeg te houden en Bredevoort hanteerde vooral de lange bal. Bredevoort wist vanuit de omschakeling gevaarlijk te worden maar het meeste gevaar kwam van de thuisploeg, waaronder een bal op de paal. Niet veel later nadat Ratti-Socii de paal raakte was Bredevoort tweemaal gevaarlijk, één keer uit een schot van Rutger Hoefman en één keer uit een heerlijk afstandsschot van Wouter Stronks dat de keeper prachtig pareerde. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam Bredevoort wederom slap uit de kleedkamers en had Ratti-Socii de overhand. Na enkele kansen voor de thuisploeg, werd de terechte gelijkmaker strak tegen de touwen aangeschoten. Bredevoort creëerde in de tweede helft bar weinig en aan de andere kant kreeg Ratti-Socii een penalty na een onhandige overtreding. Deze werd feilloos binnen geschoten. Vlak voor het einde van de wedstrijd kwam Bredevoort door een tweede gele kaart nog met tien man te staan waardoor een resultaat behalen nog lastiger werd. In de slotfase kreeg Bredevoort nog een gigantische kans maar met aardig kunst- en vliegwerk door de verdedigers en keeper van Ratti-Socii viel de gelijkmaker niet. In de allerlaatste minuut kreeg Bredevoort nog een vrije trap waarbij keeper Ruben Anvelink meeging om met zijn lengte voor dreiging te zorgen. De bal viel niet goed voor Bredevoort en in de omschakeling wist Ratti-Socii de bal in een leeg doel te werken en de eindstand te bepalen.

De selectie van Ratti-Socii was een stuk ouder dan die van Bredevoort. Het was bewonderenswaardig om te zien hoe enkele spelers van Ratti-Socii, die de leeftijd van 40 al gepasseerd waren, 90 minuten lang hun mannetje stonden tegen de jonge gasten van Bredevoort. Aan de andere kant verdient Rick Janssen ook een compliment. Waar vrijwel het hele elftal van Bredevoort door de mand viel, verzaakte hij niet en speelde hij een uitstekende partij.

Al met al een slecht resultaat. Bredevoort wil bovenin meedoen maar dat gaat op deze manier niet lukken. Volgende week zondag speelt Bredevoort om 14.00 thuis tegen het altijd lastige Erix dat op moment van schrijven de koploper is.