Bredevoort verliest terecht bij Rekken

Op een winderige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Rekken op het programma. Op basis van de ranglijst werd een lastige wedstrijd verwacht.

Ondanks dat Bredevoort scherp aan de wedstrijd begon, stond het na 1 minuut al bijna 1-0 voor Rekken. Eén van de wapenfeiten kwam direct aan bod toen één van de lange spelers van het thuisteam de bal hard tegen de lat kopte. Bredevoort wist de eerste helft onder de druk van Rekken uit te voetballen en enkele kansen te creëren, maar het was met name Rekken dat de dienst uitmaakte en gevaarlijk was. Bredevoort wist door goed keepers- en verdedigingswerk Rekken de rest van de eerste helft van scoren te weerhouden en met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft had Bredevoort meer moeite met het vasthouden van de bal waardoor Rekken het betere van het spel en het merendeel van het balbezit had. Dit leverde het thuisteam enkele grote kansen maar deze gingen er niet in. Lang bleef het 1-0 en hoopte Bredevoort op dat ene moment dat een punt zou kunnen opleveren maar dit moment bleef uit, laat in de wedstrijd was het Rekken dat op een 2-0 voorsprong kwam en de wedstrijd in het slot gooide. Met een 2-0 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Door vele afwezigen en blessures moest Bredevoort vandaag beroep doen op Kasper Hoogenkamp, Cas Sheridan en Sem Blekkink uit de O19. Kasper wist met zijn snelheid en techniek in de tweede helft voor gevaar te zorgen, Sem maakte zijn debuut en liet zien over veel voetbalkwaliteit te beschikken, Cas speelde zijn tweede 90 minuten van het weekend en was met zijn rust aan de bal en leiderschapskwaliteiten van grote waarde voor Bredevoort 1 vandaag. Mooi om te zien dat deze jonge talentvolle spelers belangrijk zijn voor het eerste elftal.

Al met al een verlies met een positieve nasmaak. Bredevoort stond er vandaag weer als team en werkte hard als collectief. Dit is de juiste manier om de wedstrijden aan te gaan en zal ook van belang zijn voor de komende wedstrijden. Volgende week zondag speelt Bredevoort thuis tegen Lochuizen.