Bredevoort verliest van Rietmolen na zwakke eerste helft

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Rietmolen op het programma. Bredevoort is niet in goede doen en Rietmolen ervaart wisselende resultaten dus een lastige wedstrijd werd verwacht.

Bredevoort begon de eerste helft prima, het liet Rietmolen in balbezit en wist in de omschakeling twee keer voor gevaar te zorgen. De rest van de eerste helft was Bredevoort geen schim van zichzelf, er werd niet voor elkaar gewerkt en in de organisatie stond het niet goed. De technisch vaardige spelers van Rietmolen wisten hier op het uitstekende kunstgrasveld goed gebruik van te maken en wisten tweemaal eenvoudig te scoren. Met een dik verdiende 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft stond er, met name qua instelling, een heel ander Bredevoort. Er werd collectief geknokt en gestreden en ook het voetbal was verzorgd. Rietmolen wist in deze periode niet goed waar ze het moesten zoeken maar zag Bredevoort ook geen al te grote kansen creƫren. De eerste kans in de tweede helft voor het thuisteam was wel direct raak, na een erg mooie combinatie over verschillende flanken werd de bal van dichtbij hard tegen de touwen geschoten. Hiermee gooide Rietmolen de wedstrijd in het slot. Met een terechte 3-0 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een erg frustrerende wedstrijd, het verschil tussen de eerste en tweede helft was gigantisch. Als Bredevoort dit seizoen op deze wijze de eerste helft aan blijft vliegen, wordt het nog een heel lang seizoen. Daarom is het zaak hier de aankomende wedstrijd meteen verandering in te brengen, dit zal moeten gebeuren in de thuiswedstrijd tegen Meddo.