Bredevoort verliest van te sterk AD‘69

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen AD op het programma. Van te voren was al bekend dat AD kwalitatief sterker zou zijn, voor Bredevoort zaak om het achterin dicht te houden.

Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamers en kwam, ondanks dat AD veelal de bal had en het spelletje maakte, na 10 minuten op voorsprong. Ramon ten Have wist met een vrije trap Hidde Wevers te bereiken die de bal diagonaal naar Dennis van Vreeswijk kopte, Dennis tikte van dichtbij de bal binnen. Heel lang kon Bredevoort niet van de voorsprong genieten, niet lang na het eerste doelpunt wist de jonge aanvaller van AD tegendraads de bal hard binnen te schieten. Voor het rustsignaal schoot het uitteam ook de 1-2 binnen, de middenvelder van AD die veelal het spelletje bepaalde schoot de bal onhoudbaar in de verre hoek. Met een 1-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld niet anders, AD had de bal en maakte het spel en Bredevoort was vooral gefocust op verdedigen. Toch was het Bredevoort dat de kans kreeg op de gelijkmaker, helaas voor het thuisteam hield de keeper van AD de één op één kans tegen. Niet veel vergrootte AD de voorsprong en werd de 1-3 op het scorebord gezet. Kort voor het eind van de wedstrijd had Bredevoort slordig balverlies op het middenveld waarna twee aanvallers van AD richting het doel konden stormen. De bal werd rustig opzij gelegd en binnen geschoten. Met een 1-4 eindstand floot de scheids voor het eind van de wedstrijd.

Al met al geen onverwacht resultaat, AD is kwalitatief nou eenmaal een erg sterk team dus Bredevoort wist al dat het een erg moeilijke middag zou worden. Met vlagen had Bredevoort het organisatorisch achterin goed staan, dit is een positief punt om mee te nemen naar de volgende wedstrijden. Volgende week zondag begint de competitie weer, Bredevoort ontvangt Phenix op Sportpark ’t Broock.