Bredevoort verliest wederom van Meddo

Op een frisse donderdagavond stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Meddo op het programma. Meddo is momenteel één van de twee teams die strijden voor het kampioenschap en zijn dus extra gebrand op het halen van een goed resultaat. De heenwedstrijd werd door Meddo gewonnen, Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

Bredevoort had het lastig aan het begin van de eerste helft, de buitenspelers van Meddo werden makkelijk gevonden en wisten voor dreiging te zorgen. Het duurde ook niet lang voordat Meddo op voorsprong kwam, na negen minuten wist de buitenspeler van Meddo na een sterke individuele actie binnen te schieten. Een knap doelpunt maar geheel onnodig, een slecht begin dus voor Bredevoort. Hierna kreeg Bredevoort iets meer grip op het aanvallende spel van Meddo en wist het zelf wat kleine kansjes te creëren. De laatste bal was echter vaak niet nauwkeurig waardoor echte kansen niet ontstonden. Bredevoort had erg veel balverlies waardoor Meddo steeds in de omschakeling gevaarlijk kon worden, hier scoorden zij echter niet nog een keer uit in de eerste 45 minuten. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft ging meer gelijk op. Bredevoort probeerde meer te voetballen en wist Meddo vooral tot de lange bal te dwingen. Waar Bredevoort in de eerste helft veel moeite had met deze ballen werden er in de tweede helft meer kopduels gewonnen. Het eerste deel van de tweede helft stond Bredevoort echter een lange tijd met de rug tegen de muur. Het thuisteam kreeg de bal maar niet goed weg en was vooral aan het tegenhouden. In de 73ste minuut viel de 0-2. Meddo had hierbij het geluk dat de bal nog werd aangeraakt door een verdediger van Meddo en daarmee onhoudbaar was voor de Bredevoortse keeper. Hierna zakte Meddo wat in en was het aan Bredevoort om naar een aanval te bouwen. Meddo, dat normaal veelal de voetballende oplossing kiest, wist met tijdrekken en lange ballen tot kort voor tijd stand te houden. In de 85ste minuut viel namelijk de aansluitingstreffer van Bredevoort, Thijs Navis werd in het zestienmetergebied bereikt en verschalkte de keeper van Meddo. Het was daarna dankzij keeper Ruben Anvelink dat Bredevoort nog in de wedstrijd zat, hij pakte een mooi schot van de buitenspeler van Meddo waarbij menig supporter en speler al het idee had dat de bal er in ging. Een spannende slotfase volgde en helaas voor Bredevoort en gelukkig voor Meddo werd dit geen hele lange slotfase. De scheids floot namelijk na één minuut extra tijd af waar toch meerdere minuten werd verwacht.

Al met al een terechte overwinning voor Meddo. Bredevoort was voetballend vandaag gewoon de mindere en Meddo creëerde meer kansen. Toch kunnen er complimenten worden uitgedeeld aan het team van Bredevoort dat het Meddo toch nog wel verdomd lastig wist te maken. Bredevoort begon zelf gewoon te slordig waardoor Meddo aan het voetballen kon komen. Aankomende zondag staat de thuiswedstrijd tegen Stokkum op het programma.