Bredevoort verzaakt bij Mariënveld

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar VV Mariënveld op het programma. Mariënveld, vorig jaar nog uitkomend in een klasse hoger, beleefde een wisselvallige competitiestart en stonden op de ranglijst vlak achter Bredevoort. Voor Bredevoort dus de zware taak om drie punten mee naar huis te nemen.

De eerste helft ging gelijk op, Bredevoort leek wel iets meer de controle te hebben. Waar Mariënveld vaak voor de lange bal koos, probeerde Bredevoort veelal op te bouwen. Dit lukte aardig waardoor het spel er goed uitzag. Mariënveld wist niet veel te creëren door goed verdedigend werk van Bredevoort en door het ontbreken van scherpte bij de aanval van Mariënveld. Bredevoort wist aan de andere kant voor veel dreiging te zorgen vanaf de zijkanten, deze voorzetten waren echter vaak net niet goed waardoor niet tot een grote kans kon worden gekomen. Bredevoort wist nog wel een aantal grote kansen te creëren, ook hier ontbrak de scherpte en werd er niet gescoord. Daarnaast werd Bredevoort ook nog een 100% penalty ontnomen, waar Rutger Hoefman duidelijk neergehaald werd in het 16 metergebied besloot de scheids de bal niet op de stip te leggen. Mariënveld wist vooral voor dreiging te zorgen door snel om te schakelen bij balbezit. In de 40ste minuut scoorde het thuisteam, na slordig balverlies van Bredevoort wist Mariënveld razend snel om te schakelen en schoot de linksbuiten de bal in de verre hoek. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was Bredevoort de sterkere. Mariënveld kwam erg defensief uit de kleedkamer, dit defensieve spel pakte het thuisteam erg goed op. Bredevoort was daardoor veel in balbezit en moest een pad zien te vinden door de vele rode shirtjes. Mariënveld knokte voor iedere bal, dit maakte het zeker niet makkelijker voor de heren uit Bredevoort. Bredevoort wist wel een groot aantal kansen te creëren. Een paar keer ging de bal net over, de andere keer vloog de bal op de paal en af en toe zorgde de keeper van Mariënveld ervoor dat de bal niet in het doel belandde. Ook deze tweede helft koos Mariënveld voor de omschakeling. Dit was ook logisch, Bredevoort besloot meer door te stappen waardoor er erg veel ruimte in de rug van de verdediging werd vrijgegeven. Hier wist het thuisteam ook uit te scoren. Ondanks dat het een vrij matig schot was van de aanvaller van Mariënveld, wist hij toch de keeper van Bredevoort te verschalken en kwam de 2-0 stand op het bord te staan. Het was vooral aan de erg sterk spelende voorstopper Wouter Stronks te danken dat Mariënveld niet voor meer dreiging kon zorgen. Met een 2-0 stand floot de scheids af.

Al met al een erg teleurstellend resultaat. Het was bekend dat het een lastige wedstrijd zou worden maar over het algemeen was Bredevoort de sterkere en had het een resultaat verdiend. Het is echter volledig aan de heren uit Bredevoort zelf te wijten dat dit resultaat niet behaald werd. Mariënveld gaf Bredevoort vandaag een lesje in effectiviteit. Volgende week zondag is Bredevoort vrij.