Bredevoort weet geen vuist te maken tegen Rekken

Op een koude, regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Rekken op het programma. Kijkend naar de stand was dit een ware topper, Rekken stond namelijk eerste en Bredevoort tweede. Rekken had alle wedstrijden nog gewonnen dus Bredevoort stond een lastige wedstrijd te wachten.

Het veld was door de neerslag moeilijk bespeelbaar geworden, dit resulteerde erin dat er gedurende de wedstrijd regelmatig spelers uitgleden. De eerste helft was voor Rekken, het uitteam wist de bal goed in de ploeg te houden en probeerde met verzorgd voetbal naar het doel van Bredevoort te werken. Bredevoort wist er voor te zorgen dat Rekken weinig grote kansen kreeg, enkele schoten van afstand waren geen al te groot probleem voor keeper Ruben Anvelink. Bredevoort wist zelf aan de andere kant ook niet veel te creëren, ondanks dat de bal af en toe leuk heen en weer ging was de laatste bal vaak te onnauwkeurig om een daadwerkelijke kans te worden. Enkele minuten voor rust kwam Rekken op voorsprong nadat Bredevoort de bal slordig verspeelde. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was meer voor Bredevoort. Bredevoort had de tweede helft meer de bal en wist het spelletje goed te verplaatsen. Via de zijkanten wist het thuisteam enkele keren voor dreiging te zorgen, toch werd de keeper van Rekken niet echt in de problemen gebracht. Rekken loerde de tweede helft meer op de omschakeling en wist enkele momenten met een gevaarlijke uitbraak voor dreiging te zorgen. Het was dan ook uit één van deze uitbraken dat de 0-2 viel. Een lange bal viel tussen Bredevoortse verdediging en keeper. Een aanvaller van Rekken wist hier slim tussen te komen en schoot de bal met enige moeite binnen. De wedstrijd vorderde en beide teams wisten weinig meer te creëren. De scheids floot af bij een 0-2 eindstand.

Al met al een teleurstellend resultaat. Ook teleurstellend dat Bredevoort de tegengoals makkelijk weggaf en aan de andere kant weinig wist te creëren. Volgende week zondag moet Bredevoort uit naar Wolfersveen.