Bredevoort weet GSV in eigen huis niet van de periodetitel af te houden

Op een donkere, regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen GSV op het programma. Vanaf het moment dat de competitie van start ging was GSV een team van de bovenste regionen, Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

De eerste helft kan het beste als slordig worden omschreven. Zowel GSV als Bredevoort was heel onrustig en chaotisch in balbezit, hierdoor was er heel weinig mooi voetbal te zien. Waar Bredevoort nog enigszins de opbouw probeerde te gebruiken, wachtte GSV vooral af totdat Bredevoort een fout maakte. Dit gebeurde in de eerste helft nogal vaak waardoor GSV in de omschakeling erg gevaarlijk kon worden. Vlak voor rust kreeg een aanvaller van GSV nog een gigantische kans, maar deze wist hij op de een of andere manier over een leeg doel te schieten. Bredevoort kwam hier met de schrik vrij en met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft werd vooral bepaald door een drassig, modderig veld. Van beide kanten zag je vaak spelers wegglijden op het natte en gladde veld. Moge het duidelijk zijn dat dit de wedstrijd en het niveau niet ten goede kwam. In de 57ste minuut wist een speler van GSV na een behendige actie op de achterlijn de bal strak binnen te schieten en GSV op voorsprong te zetten. Opvallend was dat Bredevoort pas na dit tegendoelpunt wakker leek te worden, vanaf dit punt had GSV ook meer moeite om onder de druk uit te komen en stond Bredevoort positioneel goed opgesteld. Tot hele grote kansen leidde dit niet, dit kwam mede doordat de keeper van GSV goed oplette en de lange ballen achter zijn verdediging goed inschatte en verwerkte. GSV kreeg in deze tweede helft een hoop ruimte maar wist hier niet uit te scoren. In de allerlaatste minuut kreeg Bredevoort nog een gigantische kans maar deze werd niet benut. Met een 0-1 stand zocht Bredevoort de kleedkamers op terwijl GSV nog een verdiend feestje vierde op het veld, GSV is door de overwinning op Bredevoort namelijk periodekampioen geworden. Vanuit Bredevoort feliciteren wij GSV met deze mooie prestatie!

Al met al een zware, lastige wedstrijd zowel voor GSV als voor Bredevoort. Uiteindelijk speelde Bredevoort in de eerste helft te zwak om kans en aanspraak te maken op een punt. Dave Blekkink was vandaag grens bij Bredevoort 1, het eerste waardeert het zeer dat Dave dit wilde doen op deze regenachtige zondagmiddag.

Op papier staat er volgende week zondag een uitwedstrijd naar ZZC op het programma. Aankomende week zal de uitspraak van de KNVB bepalen of deze wedstrijd daadwerkelijk gespeeld zal worden.