Bredevoort weet wederom niet van Terborg te winnen

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de derde bekerwedstrijd op het programma. Terborg kwam op bezoek, zeker geen onbekende tegenstander. Bredevoort en  Terborg speelden vorig seizoen twee keer tegen elkaar, één keer werd het gelijk en één keer won Terborg. Dat in combinatie met het feit dat Terborg de periodetitel van Bredevoort verpestte zorgde voor een verlangen naar een revanche bij de heren in het blauw.

Zowel Bredevoort als Terborg kwam scherp uit de kleedkamer. Dit leidde tot een mooi gelijk opgaande eerste helft. Beide teams probeerden vooral voetballend de oplossing te vinden, hieruit volgden weinig kansen voor beide teams. Het duurde tot aan de 44ste minuut voor er een doelpunt viel. Door miscommunicatie in de defensie van Bredevoort werd er aan Terborg een indirecte vrije trap op een meter of zeven toegekend. Ondanks dat de gehele blauwe selectie op de doellijn ging staan schoot de speler van Terborg de bal zo strak de kruising in dat er geen houden meer aan was. Een erg vervelend moment om op een achterstand te komen.

De tweede helft moest Bredevoort dus meer druk naar  voren gaan geven om op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Waar Bredevoort in de eerste helft nog wel eens voetballend erdoor heen probeerde te komen werd nu veelal de lange bal gebruikt. De verdediging van Terborg wist goed met deze lange ballen om te gaan waardoor Bredevoort niet dreigend kon worden. Aan de andere kant wist Terborg na een goede aanval de 0-2 erin te leggen waardoor het voor Bredevoort nog lastiger zou worden. Bredevoort wist in de tweede helft niet verder te komen dan een aantal schoten van afstand. Terborg had nog een aantal goede kansen maar deze werden niet benut. Zo eindigde de wedstrijd met een 0-2 eindstand.

Al met al kan Bredevoort tevreden zijn over hoe het de eerste helft met Terborg wist mee te voetballen. Er moeten echter wel meer kansen gecreëerd worden, hier moet ook beter mee om worden gegaan. Voor Bredevoort is het bekeravontuur snel afgelopen. Aanstaande zondag begint de competitie weer, Bredevoort speelt zondag uit bij Delden.