Bredevoort weet wederom van Ajax Breedenbroek te winnen

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Ajax Breedenbroek op het programma. Bredevoort had twee weken eerder na een lastige wedstrijd de drie punten meegenomen uit Breedenbroek en moest, om nog kans te maken op een prijs, vandaag wederom winnen.

Net als in de heenwedstrijd had Bredevoort het betere van het spel, het voetbal werd gespeeld over de vleugels en de buitenspelers van Bredevoort zorgden voor een hoop gevaar. Aan de andere kant gebruikte Ajax Breedenbroek vooral de lange bal, hier wisten zij echter weinig uit te creƫren. Bredevoort had wel enkele kansen maar wist hier niet uit te scoren. Na 38 minuten kwam Bredevoort op voorsprong via aanvoerder Thijs Navis, hij wist een voorzet van Luuk Wensink bij de tweede paal goed binnen te lopen. Toch wist Ajax Breedenbroek in de eerste helft nog terug te komen. In de 45ste minuut kreeg Ajax Breedenbroek een discutabele penalty mee, deze penalty werd feilloos binnengeschoten door de spits van de bezoekers. Een domper voor Bredevoort, net voor rust een tegendoelpunt. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Het spelbeeld in de tweede helft was weinig anders dan de eerste, Bredevoort probeerde te voetballen en Ajax Breedenbroek maakte vooral gebruik van de lange bal. Na 69 minuten was het wederom Luuk met een assist, Luuk gaf de bal scherp voor en Rutger Hoefman bekroonde zijn goede wedstrijd met een doelpunt. Niet veel later lag ook de 3-1 erin, Luuk completeerde zijn hattrick aan assists en wist met een voorzet Rik Tankink te bereiken. Rik twijfelde niet en schoot de bal in de winkelhaak. Nu leek de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld, toch zou Bredevoort Bredevoort niet zijn als het niet onnodig moeilijk zou worden gemaakt. In de 80ste minuut wist de aanvoerder van Ajax Breedenbroek de bal vrij binnen te koppen. Een spannende slotfase volgde, Bredevoort hield zich hierin sterk en wist de overwinning over de streep te trekken. Met een 3-2 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een goed resultaat, jammer dat het weer onnodig moeilijk moest aan het eind maar de drie punten zijn binnen en dat is wat telt. Bredevoort doet nog leuk mee voor de prijzen en had dit resultaat dan ook hard nodig. Aankomende donderdagavond staat Bredevoort wederom een lastig potje te wachten, Bredevoort neemt het namelijk op tegen Meddo.