Bredevoort weet weer wat winnen is

Op een afwisselend mooie zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Meddo op het programma. Meddo beleefde een erg sterk begin van de competitie en stond op de 2de plaats. Meddo is zeker geen onbekende tegenstander, in de voorbereiding waren de beide teams elkaar ook al tegen gekomen. Bredevoort wist dus wat ze te wachten stond. Bredevoort had al een paar weken op rij een slecht resultaat neergezet en was dus gebrand om vandaag de drie punten in Bredevoort te houden.

Bredevoort begon goed aan de eerste helft. Tijdens de trainingen en de voorbespreking was duidelijk gemaakt dat er meer gebruik moest worden gemaakt van simpel, rustig voetbal in plaats van onrustige lange ballen. Bredevoort deed dit ook en liet in de eerste helft zien best aardig te kunnen voetballen. Dit resulteerde ook in een doelpunt. Harm Visser ontving de bal aan de linkerkant van het veld en begon naar binnen te dreigen. Waar iedereen verwachtte dat hij deze bal zou kappen en met zijn sterke linkerbeen zou schieten, besloot hij de bal met rechts prachtig in de verre hoek te leggen. Niet veel later lag ook de 2-0 in het net. Michiel Rave slingerde een vrije trap hoog het zestienmetergebied in. Deze bal werd door alles en iedereen gemist en kwam bij de tweede paal bij Jimmie Klein Goldewijk terecht. Uit een lastige hoek wist Jimmie deze bal goed binnen te schieten. Met een 2-0 stand werd de rust ingegaan.

De tweede helft was het spelbeeld heel erg anders. Meddo begon meer druk te zetten, hier had Bredevoort het erg lastig mee. Waar nu het rustige, simpele voetbal van pas zou komen om de druk wat te verlagen werd veelal voor de lange bal gekozen. Dit leidde tot een slordige, onrustige tweede helft met Meddo die het meeste balbezit had. Bredevoort werd met de rug tegen de muur gedrukt en moest zorgen alle lange ballen van Meddo onschadelijk te maken. Dit deed Bredevoort erg goed. Aan de andere kant wist Bredevoort af en toe nog met een counter gevaarlijk te worden. Waar iedereen dacht dat Rik Tankink de 3-0 binnenschoot besloot de scheidsrechter deze goal niet te tellen en was de wedstrijd dus nog niet gespeeld. Het spelbeeld in de tweede helft veranderde niet meer, Meddo gooide alles op de lange bal en Bredevoort wist dit te verdedigen. In de tweede helft werd er verder niet meer gescoord en eindigde de wedstrijd in 2-0.

Al met al een erg mooi resultaat voor Bredevoort. Na een serie slechte resultaten de nummer 2 van de ranglijst verslaan met in de eerste helft redelijk goed voetbal is erg positief. Bredevoort moet nog steeds beter met de kansen om gaan om de wedstrijd in het slot te gooien wanneer daar de mogelijkheid voor is. Ook viel op dat er een groot aantal mensen langs de lijn stond om de wedstrijd te bekijken. In deze moeilijke periode met veelal slecht voetbal toch nog op komen dagen om Bredevoort te steunen wordt zeer gewaardeerd door het gehele elftal en de leiding. Volgende week staat de uitwedstrijd naar Neede op het programma om 14.00.