Bredevoort wint beladen wedstrijd bij VVL

Op een frisse, regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar VVL op het programma. De heenwedstrijd was van Bredevoortse zijde erg zwak, Bredevoort was er dus op gebrand nu een goed resultaat neer te zetten.

De eerste helft was erg slordig van beide kanten. Het slechte veld en de stevige wind die dwars over het veld stond droegen hier sterk aan bij. Na vijftien minuten kwam het thuisteam op voorsprong, een scherpe voorzet van rechts werd simpel binnengetikt. Niet veel later werd de stand weer gelijk getrokken door een feilloos ingeschoten penalty van Michiel Rave. Toch wist VVL al snel de voorsprong weer te pakken, een schot van de linksbuiten ging op ongelukkige manier het doel van Bredevoort in. Aan het einde van de eerste helft kreeg een speler van VVL nog een rode kaart voor het leveren van commentaar en het wegschieten van de bal, een interessante tweede helft stond de beide teams te wachten.

Bredevoort veranderde in de tweede helft de tactiek en begon optimistischer te voetballen om zo profijt te halen uit het feit dat het met een man meer op het veld stond. Na 70 minuten schoot Michiel een vrije trap op doel die de keeper niet onder controle kreeg, Dennis van Vreeswijk was attent en wist de bal binnen te tikken. Bredevoort rook bloed en ging met volle overgave voor de overwinning. Dit betaalde zich uit, Rik Tankink wist van binnen het zestienmetergebied de bal onhoudbaar binnen te schieten. Zo had Bredevoort de achterstand dus weten om te buigen naar een voorsprong. Vijf minuten later wist Rik ook de 2-4 te maken, Rik reageerde attent op een klutsbal en schoot strak binnen. De wedstrijd was nu wel gespeeld en de scheids floot niet veel later voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een goed resultaat, de omstandigheden waren slecht maar Bredevoort wist er goed mee om te gaan en de wedstrijd laat in de tweede helft naar zich toe te trekken. Er kan ook tevreden worden gekeken naar het feit dat er vier doelpunten zijn gemaakt, iets waar Bredevoort normaal veel moeite mee heeft. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen NVC op het programma.