Bredevoort wint bij Westendorp

Op een regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Westendorp op het programma. Ondanks dat Westendorp lager op de ranglijst stond, was bekend door eerdere ervaringen dat Bredevoort het uit vaak lastig heeft tegen Westendorp. Een overwinning was echter wel cruciaal om nog enige aansluiting met de top te houden.

Bredevoort begon een stuk sterker en feller dan Westendorp. De bal werd goed verplaatst en via de zijkanten kon Bredevoort voor dreiging zorgen. Bij deze voorzetten ontbrak het echter vaak aan scherpte waardoor weinig grote kansen gecreëerd werden. Doordat Bredevoort fouten begon te maken, wist Westendorp via een snelle omschakeling voor dreiging te zorgen. Het was echter Bredevoort dat de score opende, in de 43ste minuut was het Rutger Hoefman die een goede counter na een lange bal van keeper Ruben Anvelink wist af te ronden. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft begon Westendorp sterker en wisten ze in de eerste paar minuten al erg dichtbij het doel van Bredevoort te komen. Dit resulteerde ook in een doelpunt, na balverlies van Bredevoort wist de linksbuiten van Westendorp goed binnen te schieten. In de 67ste minuut was het wederom Bredevoort dat op voorsprong kwam. Dennis van Vreeswijk wist vanaf de rechterkant, bewust al dan niet onbewust, de bal in de verre hoek te schieten. In de 87ste minuut werd de eindstand op het scorebord gezet. Rutger Hoefman wist een lange bal van achteruit perfect door te koppen naar gelegenheidsspits Rik Tankink. Rik wist de beide centrale verdedigers eruit te lopen en in de korte hoek binnen te schieten. Westendorp ging in de slotfase 1 op 1 staan, maar kwamen hier eigenlijk te laat mee. Het thuisteam wist geen hele grote kansen te creëren en de scheids floot af bij een 1-3 eindstand.

Al met al een goed resultaat. Wetende dat uit bij Westendorp niet gemakkelijk is, is een overwinning zeker een resultaat om trots op te zijn. Op deze manier weet Bredevoort ook nog enkele aanhaking met de top te behouden. Volgende week moet Bredevoort thuis tegen Ajax-B, één van de momentele topploegen in de competitie.

Deze week kwam er ook nog ander nieuws vanuit Sv Bredevoort. Sv Bredevoort en trainer Ronald van der Plaats gaan na dit seizoen uit elkaar. Ronald is 4 jaar als hoofdtrainer actief geweest en was daarvoor assistent van trainer Sandor Wijkamp. Wij zijn erg blij met de bijdrage die oud-speler Ronald heeft geleverd aan de ontwikkeling van talentvolle jeugdspelers en wensen hem alle succes bij een nieuwe club.

Sv Bredevoort gaat nu op zoek naar een nieuwe trainer die met de talentvolle groep een nieuwe stap kan maken.