Bredevoort wint doelpuntrijke wedstrijd bij Haarlo

Op een warme zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd tegen Haarlo op het programma. De heenwedstrijd werd moeizaam gewonnen door Bredevoort, een lastige wedstrijd werd verwacht.

De eerste helft waren de intenties van beide teams snel zichtbaar. Haarlo hanteerde veelal de lange bal richting de fysiek sterke spits en Bredevoort probeerde meer over de grond te voetballen. Beide teams kregen in de eerste helft grote kansen, de keeper van Haarlo wist met enkele knappe reddingen Bredevoort van het scoren te houden. Aan de andere kant werd Haarlo vooral gevaarlijk uit standaardsituaties, het thuisteam leek de 1-0 te scoren maar Bas Voltman stond goed opgesteld en haalde de bal van de lijn af. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Waar in de eerste helft de doelpunten ontbraken, was dit in de tweede helft zeker niet het geval. Rik Tankink wist na een sterke actie 1 op 1 de keeper te verschalken. Niet veel later gaf Rik de bal op Rutger Hoefman die de 0-2 tegen de touwen aan schoot. Nog geen vijf minuten later schoot Rutger na een sterke individuele actie ook de 0-3 binnen. Even later kon Rutger zijn hattrick completeren, Rutger was echter niet zelfzuchtig en gaf de bal aan Wessel Jansen Eupe. Wessel bekroonde zijn terugkeer na een blessure door de bal hard in de hoek van het doel te schieten. Na wat personele wijzigingen aan de kant van Bredevoort werd Haarlo gevaarlijker en wisten ze tweemaal uit een corner te scoren. Haarlo kreeg weer het idee dat er wat te halen viel en ging op zoek naar nog meer doelpunten, hierbij raakte het thuisteam in de slotfase nog de lat. Vlak voor het einde van de wedstrijd was het Deno Sheridan die Luc Sheridan wist te bereiken. Luc twijfelde niet en schoot de 2-5 hard binnen. Met een 2-5 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een mooi resultaat. Bredevoort heeft dit seizoen moeite met scoren maar daar was vandaag in de tweede helft weinig van te zien. Bredevoort kan wel kritisch zijn op de wijze waarop er verslapt werd waardoor Haarlo nog twee keer kon scoren. Aankomende zondag speelt Bredevoort thuis tegen titelkandidaat HMC.