Bredevoort wint doelpuntrijke wedstrijd

Op een bewolkte zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Lochuizen op het programma. Beide teams pakken dit seizoen moeizaam punten, een gelijkwaardige wedstrijd werd verwacht.

In de beginfase van de wedstrijd was het Lochuizen dat dreigend was via verscheidene voorzetten vanaf de zijkant, niet veel later nam Bredevoort het initiatief over. Dit resulteerde na een klein kwartier in de voorsprong, Pim Schreurs wist met een afstandsschot de keeper te verschalken en Bredevoort op een 1-0 voorsprong te zetten. Bredevoort had de eerste helft het betere van het spel, Lochuizen probeerde via een lange bal in de omschakeling gevaarlijk te worden maar kwam in de eerste helft niet tot grote kansen. Na een half uur voetballen was het Pim die met een voorzet Roel Blekkink wist te bereiken, Roel twijfelde geen moment en volleerde de bal hard tegen de touwen aan. Met een verdiende 2-0 voorsprong werden de kleedkamers opgezocht.

Lochuizen was de ploeg die na de rust de overhand had, Bredevoort was de grip op het middenveld kwijt en wist de bal niet lang meer vast te houden. Lochuizen ging op zoek naar de aansluitingstreffer en vond deze in de 57ste minuut via een goed geplaatste kopbal. Niet veel later was het Pim die de bal hard langs de keeper schoot en de marge weer twee doelpunten maakte. Een aantal minuten later was deze marge alweer verkleind nadat Lochuizen, na slecht uitverdedigen van Bredevoort, de 3-2 binnenschoot. Beide teams knokten hard en hierbij werd nog weleens de grens opgezocht, dit leidde tot harde duels. Na 80 minuten was het Pim die zijn hattrick completeerde door een vrije trap binnen te schieten en de 4-2 op het scorebord te zetten. Wederom wist Lochuizen na een tegendoelpunt snel weer te scoren waardoor het 4-3 werd. De slotfase was er één van weinig goed voetbal maar van ontzettend veel spanning waarbij Lochuizen hoopte op de gelijkmaker en voor Bredevoort het fluitsignaal niet snel genoeg kon komen. Deze kwam uiteindelijk en met een 4-3 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Door vele afwezigen en blessures werd Bredevoort vandaag versterkt door Cas Sheridan en Kasper Hoogenkamp uit de O19, sloten Deno Sheridan en Ruben Klein Nibbelink aan na bij het tweede te hebben gevoetbald en stond Bart Stronks van Bredevoort 3 onder de lat. Bart, ondanks dat hij niet meer de allerjongste is, keepte een hele sterke partij en had een groot aandeel in de overwinning. Hartelijk dank aan alle heren voor hun inzet!

Al met al een spannende pot voetbal met een mooi resultaat. Bredevoort verdubbelt zijn doelpuntenaantal (van 4 naar 8) en weet weer eens te winnen, hierdoor stijgen we een plaats op de ranglijst. Volgende week staat de uitwedstrijd naar Haaksbergen op het programma.