Bredevoort wint eerste officiële wedstrijd overtuigend met 4-0

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor SV Bredevoort de eerste bekerwedstrijd tegen Ajax Breedenbroek op het programma. Zeker geen onbekende tegenstander, Bredevoort wist dus wat er te verwachten viel.

Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamers en zette Breedenbroek meteen onder druk, deze druk leidde tot een vroeg eerste doelpunt wanneer Thijs Navis de pass tussen de twee centraal verdedigers onderschepte. Thijs bleef koel, kapte de keeper uit en tikte rustig met links binnen. Niet veel later was het Wouter Stronks die met een prachtige pass wederom Thijs alleen op de keeper zette, net als bij het eerste doelpunt kapte Thijs de keeper uit en schoot hij met links binnen. De rest van de eerste helft was het vooral Bredevoort dat domineerde, dit leidde niet tot doelpunten ongeacht een groot aantal kansen.

De tweede helft ging het een stuk meer tegen elkaar op, Breedenbroek kwam meer aan het voetballen toe doordat Bredevoort erg onzorgvuldig met het balbezit omging. Aan beide kanten waren weinig grote kansen. De tweede deel van de helft werden de duels door beide teams een stuk feller aangegaan wat leidde tot een strijdvolle tweede helft. In de 69ste minuut was het de net ingebrachte Jimmie Klein Goldewijk die na een prachtige voorzet van Thijs de bal goed binnenkopte. Niet veel later lag ook de 4-0 in het net, de sterk spelende Rutger Hoefman maakte een prima actie vanaf de linkerkant van het veld en schoot de bal in de verre kruising. Hierna was het geloof bij Breedenbroek duidelijk weg, ondanks dat zij in de tweede helft nog een aantal grote kansen kreeg, en werd de wedstrijd rustig uitgespeeld door de heren in het blauw.

Al met al een overtuigende overwinning voor SV Bredevoort, vier keer scoren en zelf niet echt in de problemen gekomen. Volgende week staat de volgende bekerwedstrijd op het programma, uit naar Sv Dinxperlo.