Bredevoort wint hectische wedstrijd tegen Halle

Op een zonovergoten, frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Halle op het programma. Van te voren was bekend dat Halle een moeilijke wedstrijd zou worden, Halle doet het namelijk al jaren goed in de vijfde klasse. Voor Bredevoort stond dus een lastige karwei te wachten om de punten hier in Bredevoort te houden.

De eerste helft begon Bredevoort scherp. Na enkele minuten had Bredevoort de 1-0 binnen kunnen werken maar door goed keeperswerk van de keeper van Halle bleef de stand op 0-0 staan. In de twaalfde minuut werd er echter wel gescoord, Jordy Lorijn wist na een goede actie Dennis van Vreeswijk bij de tweede paal te bereiken. Dennis stond goed en wist zijn derde van het seizoen binnen te koppen. Niet veel later lag ook de 2-0 erin, een afvallende bal werd op randje zestien strak binnen geschoten door Michiel Rave. Zo kwam Bredevoort al vroeg voor te staan, vorige week was dit ook het geval en werd die wedstrijd toen verspeeld. Voor Bredevoort nu zaak om dat niet te laten gebeuren. Toch zwakte Bredevoort weer een beetje af. Dit kwam deels doordat zowel Halle als Bredevoort zich op randzaken begon te focussen. De duels werden feller, er kwam een hoop gezeur op zowel tegenstander en scheids en hier en daar waren lichte opstootjes te bekennen. De scheids, op schoenen van Bredevoort nadat hij zijn eigen schoenen vergeten was, zorgde met discutabele keuzes niet voor rust in de wedstrijd. Halle wist in de eerste helft afgezien van een goed schot van afstand weinig te creƫren. Met een 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was een stuk minder hectisch. Beide teams beseften dat het zeuren en schreeuwen weinig zou opleveren en besloten maar weer te gaan voetballen. Halle koos in de tweede helft veel meer voor de aanval en wist hier verschillende keren gevaarlijk in te worden. De laatste man wist na een hele goede vrije trap de lat nog te raken en meerdere keren zorgde een sterk keepende Ruben Anvelink ervoor dat Halle niet terug in de wedstrijd kon komen. Aan de andere kant wist Bredevoort via de omschakeling nog voor dreiging te zorgen, dit werd echter niet goed uitgespeeld door Bredevoort of goed verdedigd door Halle waardoor Bredevoort de voorsprong niet uit kon breiden. Met een 2-0 eindstand floot de scheids af.

Al met al een goed resultaat, Halle is een team waar veel van verwacht wordt in deze competitie en daardoor is het extra mooi om de drie punten tegen ze in Bredevoort te houden. Enkele momentele concurrenten van Bredevoort hebben dit weekend punten verspeeld, voor Bredevoort is dit uiteraard erg gunstig. Volgende week staat voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Meddo op het programma, ook dit zal zeker geen makkelijke pot worden.