Bredevoort wint in de allerlaatste seconde bij Halle

Op een warme, nazomerse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Halle op het programma. Na de slechte start van de competitie was Bredevoort gebrand om een goed resultaat te behalen. In eerdere wedstrijden tegen Halle was dit vaak geen groot probleem maar dat bleek deze wedstrijd wel anders.

Bredevoort begon slordig aan de eerste helft, er was veel onrust in het veld en de bal werd meerdere malen simpel weggegeven aan de tegenstander. Gelukkig voor Bredevoort was Halle net zo slordig en leverde dit geen vroeg tegendoelpunt op. Naarmate de eerste helft vorderde, begon Bredevoort wat meer wakker te worden. Duels en tweede ballen werden gewonnen en de bal werd rustig rond gespeeld. Bredevoort had veel de bal en wist de druk op de verdediging van Halle te behouden, dit leverde echter geen grote kansen op. Het strijdplan van Halle was vandaag al snel duidelijk te zien, een snelle lange bal richting de aanvallers en vanuit daar verder voetballen. Vlak voor rust leverde dit het thuisteam nog enkele grote kansen op maar deze werden niet benut. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Waar Bredevoort in de eerste helft slordig begon, was dit in de tweede helft totaal niet het geval. Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamers, wist de meeste duels te winnen en had weer het betere van het spel. De wedstrijd zelf was er overigens geen om over naar huis te schrijven, beide teams waren namelijk vaak onrustig of slordig in balbezit. Hierdoor was er weinig goed voetbal te zien en kwam het vooral aan op het uitvechten van vele lijf aan lijf gevechten. Na een minuut of 70 was het de beurt aan Bas Voltman om zijn debuut voor het eerste te maken. Bas speelde goed en liet zien over een gigantische drive en werklust te beschikken, mede hierdoor deed hij vandaag totaal niet onder voor de ervaren tegenstanders van Halle. Het leek lang een bloedeloze 0-0 te worden, totdat er in de laatste twee minuten nog grote kansen waren voor beide teams. In de 92ste minuut kwam Bredevoort nog goed weg, een kopbal van een aanvaller van Halle belandde op de lat. Niet veel later viel de bal na een scrimmage voor de voeten van de zojuist ingevallen Berend Ebbers. Berend twijfelde geen moment en schoot de bal onberispelijk met een mooie volley hoog in het doel. Nadat Halle de daaropvolgende aftrap had genomen, werd er direct door de scheidsrechter afgefloten.

Al met al een mooi resultaat. Voetballend was het niet top maar uiteindelijk draait het om de drie punten, daarnaast voelde het ook wel lekker dat het voor Bredevoort eens een keer meezat. De eerstkomende wedstrijd voor Bredevoort is op 24-10, thuis tegen Westendorp.

Daarnaast is deze week bekend gemaakt dat Ronald ten Have dit jaar de vaste vlagger van het eerste zal zijn. Wij zijn als eerste erg blij dat Ronald dit wil doen en we weten zeker dat hij een positieve invloed zal hebben op het team!