Bredevoort wint lastige pot tegen Kilder

Op een frisse, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Kilder op het programma. Kilder, van te voren gezien als één van de sterkere selecties uit de competitie, had een moeilijke start van het seizoen achter de rug en was dan ook gebrand om de 3 punten uit Bredevoort mee te nemen.

Waar Bredevoort eerdere seizoenen vaak moeite had met scoren, was dit vandaag in het eerste deel van de eerste helft niet het geval. Na 9 minuten stond er al een 1-0 stand op het scorebord. Michiel Rave wist met een perfecte dieptepass de lopende Thijs Navis te bereiken, Thijs nam de bal goed aan en wist deze onder de keeper door te tikken. Een vroege voorsprong voor Bredevoort dus, voor Kilder een vervelend begin, maar dit hield ook in dat ze tijd genoeg hadden om de score weer gelijk te trekken. Niet veel later lag ook de 2-0 erin. Jordy Lorijn wist zijn hoekschop zo scherp in te draaien dat de keeper hier geen antwoord op had en de bal in de verre hoek verdween. Ondanks dat Bredevoort 2-0 voor stond, was het aantal kansen in de eerste helft vrijwel gelijk. Kilder wist met mooie aanvallen het de verdediging van Bredevoort lastig te maken en had erg veel pech met het afwerken, meerdere malen werd het houtwerk namelijk geraakt. Laat in de eerste helft wist Dennis van Vreeswijk door het gebruik van zijn snelheid de verdediging van Kilder eruit te lopen. De laatste man van Kilder zag geen andere optie dan Dennis naar de grond te werken en kreeg hiervoor een verdiende rode kaart. Dit voordeel wist Bredevoort in de eerste helft niet uit te buiten, met een 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Met een man meer en een 2-0 voorsprong leek een overwinning van Bredevoort vrij voor de hand liggend. Toch was de tweede helft volledig voor het uitspelende team, door één op één te gaan staan en gebruik te maken van de lange bal wist Kilder Bredevoort met de rug tegen de muur te zetten. Erg knap van Kilder om, ondanks de tegenslag, toch de rug te rechten en vol voor de aanval te kiezen. Bredevoort wist voorin vrijwel niets te creëren. In de 64ste minuut wist Kilder te scoren, een schot van buiten de zestien werd voor de voeten van een speler van Kilder gelegd. Deze speler wist de bal feilloos binnen te schieten. De rest van de tweede helft was Kilder meerdere malen erg dichtbij de gelijkmaker. Helaas voor Kilder en gelukkig voor Bredevoort vloog de bal er niet nog een keer in en floot de scheids af met een 2-1 eindstand.

Al met al een goed resultaat, van te voren was bekend dat Kilder een lastige tegenstander zou zijn dus het is erg positief dat de 3 punten in Bredevoort worden gehouden. Knap van Kilder, maar ook wel matig van Bredevoort dat Kilder met een man minder de sterkere van de twee was in de tweede helft. Uiteindelijk is het resultaat het belangrijkste en blijven de punten dus in Bredevoort. Volgende week zondag speelt Bredevoort een competitiewedstrijd uit bij Etten.