Bredevoort wint met wat geluk van Haaksbergen

Op een stormachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Haaksbergen op het programma. De heenwedstrijd ging erg gelijk op dus Bredevoort stond een lastige wedstrijd te wachten.

De eerste helft voetbalde Bredevoort tegen de wind in. Het hanteren van de lange bal was in deze situatie niet handig dus er werd rustig naar een oplossing over de grond gezocht. Dit was ook mogelijk aangezien Haaksbergen, ondanks de wind in de rug, Bredevoort niet vast probeerde te zetten. De eerste 45 minuten had Bredevoort dus vooral de bal en had het de overhand. Haaksbergen wist in de eerste helft niet veel te creëren, Bredevoort wist dit afgezien van een bal op de lat van Hidde Wevers ook niet voor elkaar te krijgen. Een belangrijk moment in de eerste helft was dat een middenvelder van Haaksbergen er af moest na het ontvangen van zijn tweede gele kaart. Ondanks dat de scheids van te voren aangegeven had dat vragen om een kaart bestraft zou worden, kon deze middenvelder zich niet beheersen en mocht hij dus vroegtijdig douchen. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft had Bredevoort dus een man meer en de wind in de rug, verwacht werd dat Bredevoort het nu een stuk makkelijker zou hebben. Niets was minder waar, zoals wel vaker was te zien dat spelen tegen 10 man lastiger kan zijn dan tegen 11 man. Het was dan ook Haaksbergen dat op voorsprong kwam, na een goede aanval wist een aanvaller de bal bij de tweede paal binnen te tikken. Bredevoort moest nu dus vol gas naar voren en deed dit ook. Dit ging echter vrij slordig waardoor echt grote kansen niet gecreëerd werden. Nadat Dennis van Vreeswijk neergehaald werd in het zestienmetergebied, was het aan Michiel Rave om de gelijkmaker binnen schieten. Ondanks dat de keeper van Haaksbergen akelig explosief richting de hoek ging, wist Michiel de bal net langs zijn vingers te schieten. In de laatste minuut was het Wessel Jansen Eupe die de bal na een goede actie voorlangs trok, gelukkig voor Bredevoort was het een verdediger van Haaksbergen die de bal achter zijn eigen keeper wist te werken. Niet veel later floot de scheids af voor het einde van de wedstrijd.

Al met al moet Bredevoort maar gewoon blij zijn met de punten, voetballend was het zeker niet best maar daar had de storm ook een groot aandeel in. Bredevoort heeft de afgelopen wedstrijden al een paar keer in de laatste minuten de deksel op de neus gekregen dus dat het dan een keer meezit is een heuse opsteker. Volgende week zondag is Bredevoort vrij.