Bredevoort wint moeizaam van sterk Haarlo

Op een koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Haarlo op het programma. Bredevoort mistte vandaag door blessures een heel aantal (basis)spelers, gelukkig sloten vanuit het tweede Niels Simmelink en Koen Pardijs en vanuit de O17-1 Cas Sheridan aan.

De eerste helft ging redelijk gelijk op. Haarlo was in de beginfase de gevaarlijkere partij omdat Bredevoort veel moeite had met de lange ballen die vanaf de verdedigers van Haarlo kwamen. Haarlo kon meerdere keren tot een schot komen maar slaagde er niet in om keeper Ruben Anvelink te verschalken. Na ongeveer een kwartier had Bredevoort door dat het met hoge ballen de strijd vandaag niet zou gaan winnen en werd er besloten meer over de grond te voetballen. Ondanks dat er nog steeds veel fout ging, kwam dit het spel van Bredevoort wel ten goede. Na ongeveer twintig minuten was het Rik Tankink die een afgeslagen vrije trap met een volley kan binnen schieten. Beide teams kregen nog wat kansjes en met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was van beide kanten vrij rommelig. Bredevoort had moeite met het vinden van de vrije man en raakte daardoor steeds snel de bal kwijt. Haarlo koos vrijwel direct daarna voor een lange bal dus ging het spel veel heen en weer. De lange ballen van Haarlo zorgden met name in de slotfase voor een hoop gevaar maar onder leiding van keeper Ruben en de kopsterke Hidde Wevers werden veel van deze hoge ballen onschadelijk gemaakt. Een middenvelder van Haarlo had nog een prachtige volley van afstand die binnen leek te vliegen maar deze werd stijlvol gepakt door Ruben. De scheids floot af bij een 1-0 eindstand.

Al met al een erg moeizame wedstrijd. Haarlo is fysiek een ontzettend sterk team en wist het Bredevoort erg lastig te maken met de hoge bal richting de balvaste, kopsterke aanvallers. Des te fijner is het dan dat de 1-0 voorsprong wel over de streep kon worden getrokken. Bredevoort gaat hierdoor ook met een beter gevoel de winterstop in en zal in januari de competitie weer vervolgen.