Bredevoort wint moeizaam van Wolfersveen

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Wolfersveen op het programma. Voor Bredevoort een belangrijke wedstrijd om aansluiting te houden met de bovenste ploegen.

De wind en het slechte veld zorgden er voor dat beide teams heel slordig voetbalden, veel ballen gingen over de zijlijn en mooi voetbal was niet te bekennen. In het begin van de eerste helft gaf Wolfersveen Bredevoort de ruimte om te voetballen, door het slechte veld ging dit echter vaak mis waardoor Wolfersveen in de omschakeling gevaarlijk kon worden. Het was wel Bredevoort dat op voorsprong kwam. Rutger Hoefman reageerde alert op een zwakke terugspeelbal van een verdediger naar de keeper, kapte de keeper uit en schoot rustig binnen. Hierna begon Bredevoort nog slordiger te voetballen en werd Wolfersveen sterker. Dit resulteerde in enkele kansen voor het uit-team waarbij een bal van de lijn werd gehaald en een bal op de paal belandde. Deze gingen er niet in en met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld hetzelfde als in de eerste, beide teams maakten veel fouten en waren vooral bezig met het uitvechten van duels. Dit zorgde er voor dat er van beide kanten weinig kansen gecreƫerd werden. In de laatste minuut was er nog een penibel moment voor Bredevoort, een aanvaller van Wolfersveen wist drie verdedigers van Bredevoort uit te kappen maar zag dat een vierde verdediger de bal nog net wist weg te tikken voordat een schot of pass gelost kon worden. Na een lange blessuretijd floot de scheids af bij een 1-0 eindstand.

Al met al weer moeizaam voor Bredevoort en toch weer drie punten. Uiteindelijk is het resultaat het belangrijkste maar het zou ook wel eens lekker zijn als de drie punten met mooi voetbal zouden worden binnen gehaald. Wellicht volgende week, Bredevoort ontvangt die dag SVBV.