Bredevoort wint na spannende slotfase bij KSV

Op een koude, winderige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar KSV op het programma. Beide teams kennen niet de beste seizoensstart dus een spannende wedstrijd werd verwacht.

Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamers en beloonde zichzelf direct door in de eerste minuut al te scoren. Jens Bent jaagde de verdediging van KSV op en pakte de bal af, Jens hield het overzicht en zette voor op Pim Schreurs die de bal binnen kon tikken. Het eerste deel van de wedstrijd speelde Bredevoort sterk, er werd hard geknokt voor elkaar en aan de bal werden de juiste keuzes gemaakt. Gedurende de eerste helft kwam KSV beter in de wedstrijd en kon het aantal keer gevaarlijk worden. Dit gevaar kwam voornamelijk uit het feit dat Bredevoort slordiger in balbezit was en de bal vaker kwijtraakte. Deze kansen wist KSV niet om te zetten in doelpunten, mede door goed keeperswerk van Ruben Anvelink die een één op één bal knap wist te pakken. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft begon het thuisteam scherper en sterker. KSV zette hoog druk en won veelal de bal op het middenveld waardoor Bredevoort met de rug tegen de muur stond. Tegen dit spelbeeld in was het Bredevoort dat de voorsprong vergrootte. Jens wist na een goede rush over de linkerflank de bal horizontaal op Pim te spelen. Waar iedereen een aanname verwachtte, besloot Pim van buiten de zestien in één keer uit te halen. Dit deed hij uitstekend want de bal vloog keihard in de onderhoek van het doel. KSV bleef zoeken naar de aansluitingstreffer door middel van de lange bal, maar met veel strijd en passie wist Bredevoort deze ballen weg te werken. Toch werd het in de slotfase nog spannend nadat een verdediger van Bredevoort ééń van de vele hoge ballen door de wind verkeerd inschatte en de bal in eigen doel werkte. Dit zorgde voor een spannende blessuretijd waarbij het fluitsignaal niet snel genoeg kon klinken voor iedereen in een blauw tenue. De scheids floot uiteindelijk af bij een 1-2 eindstand.

Al met al een mooie pot voetbal en een mooi resultaat. Er stond vandaag echt weer een team op het veld dat voor elkaar wilde werken. Scoren is een terugkerend probleem voor Bredevoort dus het is dan wel lekker als dat twee keer (of eigenlijk drie keer) lukt. Volgende week speelt Bredevoort uit bij Lochuizen.