Bredevoort wint, ondanks moeizaam voetbal, met 3-0 van VVL.

In een wedstrijd waar Bredevoort moeizaam tot scoren komt wordt er uiteindelijk toch gewonnen. Drie identieke doelpunten maakten dat er in de laatste twintig minuten toch nog naar een 3-0 eindstand uitgelopen kon worden. Doelpuntenmakers: Thijs Navis, Jimmie Klein Goldewijk en Harm Visser.

Op een zonnige zondagmiddag werd er om 14:00 afgetrapt voor de laatste thuiswedstrijd van deze competitie. VVL begon onstuimig en in een 4-4-2 opstelling, Bredevoort leek  hier de eerste minuten moeite mee te hebben. Dit leverde een chaotische openingsfase op, waarin Bredevoort niet goed stond. Echter werd er adequaat gereageerd en kon Bredevoort de controle oppakken. Dit leverde in de 14e minuut al een grote kans op voor de Bredevoortse zijde, één op één met de keeper werd er echter niet scherp ingeschoten waardoor er niet gescoord werd. Hierna ontstond er een eentonige wedstrijd waarin Bredevoort domineerde maar niet tot grote kansen kwam en VVL gevaarlijk probeerde te worden via de counter. Beiden slaagden er niet in om tot grote kansen te komen. Dit maakte dat er tot de rust niet gescoord werd en er met een 0-0 stand de kwast werd opgezocht.

Na rust kwam VVL wederom stormachtig uit de kleedkamer en het was dan ook in de 46e minuut dat keeper Ruben Anvelink zijn eerste wapenfeit moest afleveren. Dit deed hij succesvol waarna Bredevoort weer snel de controle kon pakken. Echter bleef het lastig om tot grote kansen en tot scoren te komen. Uiteindelijk werd er in de 65e minuut ingegrepen en werden er een aantal posities omgegooid. Dit leverde direct gevaar op, in de 68e minuut werd Thijs Navis door een goede steekpass alleen voor de keeper gezet en met een goede lob werd de bal over de keeper heen geschoten, 1-0. Dit leverde direct meer ruimte op voor Bredevoort aangezien VVL nu ook moest. Grotere kansen kwamen er maar werden niet afgemaakt. Dit had als resultaat dat er hoop bleef bestaan bij de gasten uit Lengel. Het duurde tot de 88e minuut voordat Bredevoort de volgende treffer kon binnen tikken. Ditmaal werd Jimmie Klein Goldewijk met een steekpass diep gestuurd, op een bijna identieke wijze werd de bal binnen geschoten, 2-0. Hierna was de hoop van VVL verdwenen waardoor Harm Visser nogmaals één op één met de keeper kon komen en ook hij tot scoren kon komen, 3-0. Na een aantal minuten blessuretijd floot de scheidsrechter voor de laatste maal waardoor Bredevoort de drie punten thuis hield.

Een prima resultaat, op een moeizame manier verkregen. Door deze uitslag en andere uitslagen in de competitie heeft Bredevoort, ietwat onverwacht, toch nog zicht gekregen op de nacompetitie. Om dit te bereiken moet er volgende week gewonnen worden en is Bredevoort daarnaast nog afhankelijk van andere resultaten. Echter ook een kleine kans is een kans, U wordt dan ook van harte uitgenodigd om volgende week aanwezig te zijn bij de laatste competitie wedstrijd. Deze wordt in en tegen Halle gespeeld, aanvang 14:00.