Bredevoort wint van het altijd lastige Haarlo

Op een zondagmiddag die door de veranderlijke weersomstandigheden lastig te omschrijven valt, stond voor Bredevoort de (op papier) uitwedstrijd tegen Haarlo op het programma. In verband met het verzetten van de heenwedstrijd werd deze echter in Bredevoort gespeeld.

Het eerste deel van de wedstrijd was erg matig. Bredevoort had veelal de bal en probeerde voetballend de weg naar voren te vinden maar slaagde hier nauwelijks in, aan de andere kant had Haarlo niet de intentie om te gaan opbouwen en werd enkel de lange bal gehanteerd. Dit samen resulteerde in het welbekende ‘hotseknotsvoetbal’. Vlak voor rust kwam Bredevoort op voorsprong nadat Koen Hoornenborg Dennis van Vreeswijk bereikte via een cornerbal. Dennis hield het overzicht en legde de bal klaar voor Hidde Wevers die de bal kon binnen schieten. Enkele minuten later kon er door Bredevoort wederom gejuicht worden, Roel Blekkink bereikte Rik Tankink met een prachtige voorzet waarna Rik de bal met een mooie boog de verre hoek in kopte. Altijd lekker om vlak voor rust te scoren, helemaal als het zulke uitstekende doelpunten zijn. Met een 2-0 voorsprong voor Bredevoort werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam Haarlo scherper uit de kleedkamer dan Bredevoort. Dit zorgde voor een periode van veel druk van Haarlo en onrust bij Bredevoort. Toen hieruit niet gescoord werd, kwam het spelbeeld van de eerste helft weer terug met meer balbezit voor Bredevoort en veel lange ballen vanaf Haarlo. Bredevoort kreeg aan het eind van de wedstrijd nog wat kansen maar het ontbrak bij de laatste pass vaak net aan scherpte. Met een 2-0 stand op het scorebord, floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een prima resultaat. Haarlo heeft zich dit seizoen meermaals als lastige tegenstander bewezen door het fysieke, directe spel dus een overwinning als deze is erg welkom.

Volgende week zondag speelt Bredevoort wederom thuis, ditmaal tegen Lochuizen.