Bredevoort wint van Marienveld

Op een warme, zonnige vrijdagavond stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Mariënveld op het programma. De heenwedstrijd werd door Mariënveld gewonnen doordat Bredevoort zelf verzaakte de kansen af te maken. Bredevoort had hier thuis dus wat recht te zetten.

Zowel Bredevoort als Mariënveld had door blessures een gehavend team. Bredevoort kon gelukkig gebruik maken van Mica Firing, Wessel Jansen Eupe en Berend Ebbers uit de JO17-1. Alle drie lieten wederom zien van grote meerwaarde te kunnen zijn voor het eerste. De eerste helft had Bredevoort het betere van het spel, Bredevoort wist de bal goed in de ploeg te houden en kansen te creëren. Mariënveld maakte veelal gebruik van de lange bal, het merendeel van deze ballen werd echter onschadelijk gemaakt door de jeugdige defensie van Bredevoort. Bredevoort kreeg in de eerste helft een hele hoop grote kansen waaronder een penalty, goede afstandsschoten en één op één situaties. Van deze kansen ging er echter geen één in en het wedstrijdverloop van de heenwedstrijd leek zich mogelijk weer voor te doen. Toen was het namelijk ook Bredevoort met de kansen maar Mariënveld met de punten. Aan de andere kant was de spits van Mariënveld erg dichtbij een treffer. Hij zag zijn mooie omhaal echter over het doel heen stuiteren. Het was na al deze kansen dan ook een wonder dat met een 0-0 stand de kleedkamers werden opgezocht.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld weinig, het verschil met de eerste helft was dat Bredevoort de kansen nu wel afmaakte. Luuk Wensink wist met een mooie lange bal Dennis van Vreeswijk te bereiken, Dennis nam de bal perfect aan en schoot snel op doel. De keeper kon hierdoor niet snel genoeg reageren en de bal belandde in het net. Niet veel later werd de 2-0 ook gemaakt. Na een goede combinatie stormde Koen Hoornenborg met de bal op het doel af. Waar Koen zijn goede wedstrijd had kunnen bekronen met een doelpunt, hield hij goed het overzicht en legde hij af op Luuk. Luuk schoot deze bal feilloos binnen. Niet lang na dit doelpunt pakte de aanvoerder van Mariënveld een rode kaart waardoor de wedstrijd wel gespeeld was. Met een 2-0 stand floot de scheids af.

Al met al een goed resultaat. Het voetbal was verre van goed maar achteraf is het resultaat wat telt. Goed om te zien dat Bredevoort met een jong elftal aangevuld met jeugdspelers toch gewoon punten weet te pakken. Zo was het voor Bredevoort uiteindelijk een echte goede vrijdag.