Dames 1 laat de punten liggen in Raalte

Vandaag één van de laatste verre uitwedstrijden voor ons dit seizoen. We moesten in en tegen de dames van Raalte spelen, die afgelopen seizoen gedegradeerd zijn uit de 2e klasse.

Het was al vrij snel te zien dat deze ploeg een klasse hoger had gespeeld. Fysiek erg sterk, slim duw -en trekwerk, en een hoge handelingssnelheid. We hadden daar veel moeite mee. Na een kwartier viel dan ook de 1-0 door een cornerbal die prima achter onze inval-keepster Sanne werd geschoten. Vijf minuten later maakten we echter alweer gelijk. Fennie speelde Lucelle prima aan, die haar man uitkapte en de bal vervolgens mooi over de keepster schoot. Het spel bleef op en neer golven, Raalte was wat sterker, maar ook wij kregen zeker wat kansen. Na een afgeslagen aanval van ons, maakten zij na een half uur uit een counter de 2-1. Een paar minuten later was het opnieuw de combinatie Fennie-Lucelle die voor gevaar zorgden, alleen verdween de bal nu net naast de verkeerde kant van de paal. En als je zelf de goal niet maakt, doet de tegenstander dat dus wel: meteen erop verdween een mooi schot van hun onhoudbaar in de bovenhoek. Met een 3-1 achterstand gingen we dus de rust in.

Na rust hadden we een prima kwartiertje. In die periode viel ook de 3-2. Lucelle zette prima door op rechts, en haar strakke voorzet werd mooi ingeschoten door Arjanne. Daarna gaven we de wedstrijd langzaam uit handen. Het hielp natuurlijk ook niet mee dat onze prima spelende centrale verdedigster Mirjam, die na lange tijd gelukkig weer met ons mee kon spelen, moegestreden het veld moest verlaten. Het werd wat rommeliger allemaal, en in de laatste 20 minuten scoorde Raalte dan ook nog drie keer waardoor de eindstand wat geflatteerd op 6-2 kwam.

Volgende week spelen we wederom een uitwedstrijd, maar nu lekker dichtbij naar de dames van Grol. Aanvang 11.30 uur. Daar gaan we natuurlijk weer proberen de drie punten mee naar huis te nemen!!