Dames 1 redt het net niet in Beltrum

Vandaag de uitwedstrijd tegen de dames van Vios Beltrum. Alle verre uitwedstrijden van dit seizoen hebben we inmiddels al achter de rug, een heerlijk kort ritje dus voor ons. Daar aangekomen kwamen we de dames van ons 2e team ook tegen, toevalligerwijs moesten we beiden daar om 12 uur spelen. Omdat we ook de kleedkamers naast elkaar hadden, konden enkele dames tijdens het omkleden nog mooi even van de gelegenheid gebruik maken om onderling nog wat kledingstukken uit te wisselen…J

Maar op het veld moest het natuurlijk gebeuren. Vios, een team dat dit seizoen meedoet om het kampioenschap, begon sterk wat in de 10e minuut al een achterstand voor ons opleverde. Eén van onze verdedigers greep niet kordaat genoeg in, waardoor de snelle rechtsbuiten alleen voor Charissa kwam. Zij wist in 1e instantie nog redding te brengen maar in de rebound werd er alsnog gescoord, 1-0. Daarna namen wij het heft in handen en waren de betere ploeg waardoor we ook wat kansen kregen. Zo kwamen twee mooie vrije trappen  beiden op het hoofd van Arjanne terecht, maar die gingen helaas net naast. Vlak voor rust liepen we nog tegen een snelle counter aan, maar Charissa kon mooi redding brengen op een vrije kopkans voor Vios.

Na rust een beetje hetzelfde spelbeeld. Wij probeerden te voetballen, en Vios speelde met lange halen alle ballen op hun goede, snelle rechtsbuiten. Na 10 minuten kwam de beloning voor ons. We kregen een vrije trap op een meter of 35 van de goal. Miranda heeft al meerdere keren laten zien dat ze dit goed kan, en ook nu verdween de bal fantastisch via de onderkant van de lat in de goal, 1-1. Daarna golfde het spel op en neer. Ons middenveld kon vaak de sterk spelende Fennie in de spits aanspelen, of de bal diep sturen op onze buitenspelers, maar tot echt grote kansen leidde dit niet. Vios moest het laatste kwartier wat aanvallender gaan spelen om geen puntverlies op te lopen. We hadden wel wat moeite met hun opportunistische spel, maar Charissa wist met enkele prima reddingen een doelpunt te voorkomen. Tot 10 minuten voor tijd een bal vanaf de buitenkant van het 16 mr. gebied, mede door de straffe wind, onhoudbaar in de verre hoek verdween. Eindstand 2-1.

De dames hebben hard geknokt en een goede wedstrijd gespeeld, maar helaas leverde dat dit keer geen punten op. Een gelijkspel was zeker op z’n plaats geweest. De vreugde-uitbarsting bij de tegenstander na het eindsignaal liet duidelijk zien dat zij het hiermee helemaal eens waren.

Volgende week gaan we weer voor de drie punten in een thuiswedstrijd tegen Juventa uit Wierden. Deze wedstrijd begint om 10 uur in Bredevoort.