Dames 1 werkt aan het doelsaldo

Vandaag de thuiswedstrijd tegen de dames van Erix/KSV.

We mochten eindelijk weer eens op het hoofdveld spelen, en dat blijkt toch wel een positieve invloed op onze dames te hebben, want ze speelden een prima wedstrijd. Vanaf het beginsignaal werd de tegenstander goed onder druk gezet, waardoor wij de meeste tijd op hun helft speelden. Dit resulteerde na een kwartier al in een 2-0 voorsprong. Eerst werd bij een scherpe vrije trap van Lucelle de bal door Liset binnengetikt, en even later was het Lucelle zelf die vanaf de linkerkant de bal mooi over de keepster in de goal wist te schieten. Door de snelle voorsprong leek het wel of de concentratie iets verslapte, want Erix/KSV kwam wat beter in de wedstrijd. Dit resulteerde in twee kansen van hun, die echter door Sanne prima werden gekeerd. Na een half uur was ze echter kansloos op een schot van hun rechterspits, die niet goed genoeg werd aangepakt en zodoende alleen voor de goal kon komen. Maar onze dames pikten het goed op, want een paar minuten lag de bal alweer aan de andere kant in de goal: Carolien ging goed door op rechts, en haar voorzet werd ingetikt door Lucelle. Even later volgde nog een prachtige cross-bal van Lucelle dwars over de verdediging waardoor Liset alleen op de keepster kon afgaan, maar helaas voor haar schoot zij tegen de keepster aan. Toch kwam de tegenstander nog weer terug tot 3-2 door een snelle counter, waarbij onze verdediging niet resoluut genoeg ingreep. Vlak voor rust nog een mooie cornerbal van Miranda. Arjanne kon geheel vrijstaand inkoppen, en in een flits zag ze de bal al in de goal verdwijnen. Maar helaas voor haar…de bal verdween zelfs óver de reclameborden boven de goal.

Een enerverende 1e helft, maar de 2e helft zou zeker nog zo mooi worden. Erix/KSV besloot wat meer risico te nemen en ging vanaf het begin achterin 1 op 1 spelen om zodoende meer druk op ons te kunnen uitoefenen. Maar dat pakte niet heel goed uit voor hen. Binnen 5 minuten stuurde Arjanne met een mooie dieptepass Fennie weg, die vervolgens met een prachtige boogbal de keepster verschalkte. Daarna was het bijna iedere tien minuten raak. Eerst kwam Arjanne vrij voor de keepster en dan is het meestal raak dus ook nu, daarna kopte Charissa de bal door op Lucelle die vanaf de 16 meter prima inschoot, en vervolgens zette diezelfde Lucelle goed door en scoorde de 7-2. Het slotakkoord werd gezet door de dames Lichtenberg: een corner van Miranda werd vakkundig ingekopt door Carolien. Eindstand 8-2.

Een hele mooie teamprestatie van onze dames! Volgende week spelen we wederom een thuiswedstrijd in Miste om 12.00 uur. Tegenstander dan zijn de dames van TVC’28 uit Tubbergen, een goede ploeg die momenteel 2e op de ranglijst staat.

Alle steun van supporters is dan ook welkom!