Dapper optreden tegen Wisch 5

Zondag 10 maart mocht Bredevoort 3 wederom aantreden tegen een titelkandidaat. Wisch 5 was ditmaal de tegenstander. In de thuiswedstrijd tegen Bredevoort maar liefst met 0-8 de boot in gegaan. De Brevoortsen zagen dus toch op tegen de wedstrijd ondanks de verbeterde resultaten de afgelopen weken. Bij het verzamelen in Bredevoort was het wachten op Ibe Smit. Nu is dat een goed gebruik binnen het team om te wachten op Ibe, maar deze keer duurde het langer dan gebruikelijk en besloot de leiding maar eens te bellen waar hij bleef. Ibe bleek nog verliefd te zijn op zijn kussen en zou rechtstreeks afreizen naar Silvolde. Als beloning mocht hij beginnen vanaf de bank.

Op sportpark de Munsterman mocht Bredevoort zijn wedstrijd spelen op een voor Bredevoort gunstig klein veld. Silvolde was weliswaar beter maar Bredevoort hield dapper stand en wist tot de rust de 0 te behouden en met 0-0 gingen ze de rust in. Het hoogtepunt voor Bredevoort was dat Randy Visser iets te nadrukkelijk aan het coachen en ijsberen was langs de lijn waarop hij door de scheidsrechter naar de bank gesommeerd werd.

Na de rust was het verzet van Bredevoort gebroken. Silvolde zette de boel om en wist in de tweede helft vier keer te scoren. Wederom was het Randy die voor een hoogtepunt zorgde op de bank door de andere bankzitters te wijzen op overtrekkende kraanvogels. Het is elke keer weer een magische ervaring. Twee keer per jaar trekken ze in lange slierten over Nederland, van hun broedgebieden in Noord-Europa op weg naar Spanje en vice versa. Dat doen ze in een smalle, vrijwel rechte baan die net Limburg schampt. Het is dus volgens Randy ook vrij uniek om ze hier tijdens Wisch 5- Bredevoort 3 op een vroege ochtend in Silvolde te zien overvliegen.

Na de wedstrijd was er ruimte voor de Eikel van de week-uitreiking en die werd ook flink genomen. Net zoals Mark Luiten een aantal weken geleden, kon Luuk Schreurs het niet laten om op vorige uitreikingen terug te komen. Meest hypocriete daarbij was dat hij Mark Luiten nomineerde vanwege zijn gejammer om vorige uitreikingen. Daarnaast werd Jochem Meulenbeek beticht van het brengen van teveel gezelligheid op de bank waardoor hij geen oog meer had voor de wedstrijd. Iets waar overigens de rest van het team wel begrip voor had.

Maar uiteindelijk was het Stephan Schaart die deze week met de eikel aan de haal ging. Luuk Schreurs wou na het douchen zijn klaargelegde onderbroek pakken maar trof deze niet aan op de plek waar hij hem had klaar gelegd. Een blik naar links maakte duidelijk waar deze was. De onderbroek had zich reeds gevormd om het lichaam van Stephan Schaart. Een terechte eikel dus als je de te kleine onderbroek van een van onze “grote” leiders aantrekt.