Goede overwinning Dames 1

Vandaag de thuiswedstrijd tegen de dames van De Tukkers. Een ervaren ploeg die een paar plaatsen boven ons op de ranglijst stond.  Zaak dus om in ieder geval niet te verliezen om de aansluiting met de bovenste middenmoot te houden.

We begonnen goed aan de wedstrijd. Er werd goed druk gezet en vroeg gestoord, maar tot echt grote kansen leidde dit niet. Aangezien de tegenstander daar ook weinig tegenover zette, bleef het lange tijd 0-0. Tot 5 minuten voor rust Liset prima doorjoeg op de bal. De tegenstander gleed daarbij uit en wist vervolgens niets anders te doen dan Liset neer te halen in het strafschopgebied. De penalty werd onberispelijk ingeschoten door Arjanne. Vlak daarna kwamen we echter goed weg doordat een speelster van De Tukkers een communicatiefout tussen onze laatste man en keepster bijna afstrafte, maar de bal ging net naast.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Direct in de 1e minuut zette Lucelle met een mooie pass Liset vrij voor de keepster, maar haar schot ging net over de lat. Een kwartier later verdween een mooi schot van Laura net voorbij de goal. We bleven de bovenliggende partij, de tegenstander werd geen enkele keer meer gevaarlijk. Het was dus wachten op de 2-0, en die volgde dan eindelijk 10 minuten voor tijd. Anne gaf een mooie pass op Lucelle, die de bal vervolgens over de keepster in de verre hoek schoot. Een paar minuten voor het eindsignaal dan nog de enige echte kans voor De Tukkers in de 2e helft, maar Charissa stond op haar post en voorkwam een doelpunt.

Een prima overwinning van onze dames, en een mooie opsteker voor onze nieuwe trainer Dennis Kitaman! Volgende week spelen we wederom een thuiswedstrijd, en wel tegen de dames van Raalte. Aanvang 10 uur in Bredevoort. Hopelijk komen er dan weer net zoveel supporters als vandaag, want dat was een geweldige steun voor onze dames!