Haaland-achtige praktijken brengen ut dadde een overwinning

Zondag 16 oktober kwam Halle 3 op bezoek in Bredevoort. Het traditionele kale verdedigingsduo kon helaas niet aantreden. Geert te Hennepe kampt met een blessure en Jochem Meulenbeek had scheidsrechterverplichtingen. Hierdoor kwam er een konijn uit de hoge hoed van de leiding. Roel Woordes werd namelijk gepositioneerd als laatste man.

Bredevoort begon lastig aan zijn wedstrijd. Halle was vele malen beter in de beginfase maar vergat te scoren. En zoals het dan meestal gaat, valt de goal dan aan de andere kant. Bredevoort kwam op voorsprong vanuit een counter. Stephan Schaart wist Jordi Bussink de diepte in te sturen en deze rondde feilloos af. Daarna bleef het betere van het spel bij Halle, maar Bredevoort verdubbelde zelfs de stand. Koen Pardijs werd van achteren aangetikt in het zestienmetergebied en kreeg een strafschop toegekend. Niemand leek de penalty te willen nemen en toen nam Ibe Smit maar het heft in handen en verdubbelde de score. Wederom was daarna Halle de ploeg met het betere spel en prikte er eindelijk één in, maar het was weer Jordi Bussink die na een pass van Koen Nieuwenhuis de 3-1 erin legde. Nu leek de ban gebroken bij Halle, maar door een meegekregen penalty kwamen ze toch weer dichterbij.

Maar Bredevoort bleef maar scoren. In een scrimmage voor de goal wist Stephan Schaart, Jordi Bussink te bereiken. Hij reageerde iets sneller dan de keeper waardoor Jordi zijn derde van de morgen aantekende. En ondanks de derde treffer van Halle was het weer Jordi Bussink die op aangeven van Koen Pardijs zelfs zijn vierde treffer wist aan te tekenen. Het waren dus Haaland-achtige praktijken van Jordi Bussink die ut dadde een fraaie overwinning brachten.

De eikel werd uitgereikt naar Stephan Schaart omdat het best vreemd is dat een spits zijn eigen moyenne niet wil ophogen en de strafschop niet opeist. De leiding overweegt in de toekomst om net als bij American Football te gaan werken met een placekicker voor dit soort situaties.